English

امروز در تالار شیشه‌ای رخ داد

روند متفاوت بانک‌ها و افت نمادهای خودرویی و نفتی

در سومین روز معاملات بورس تهران امروز تعدادی از نمادهای بانکی با رشد همراه شدند، همچنین قندی‌ها به رشد روز گذشته‌شان ادامه دادند اما نمادهای پالایشی‌ و خودرویی‌ شرایط کاهشی را تجربه کردند و تاثیر نزولی در نوسات دماسنج بازار سرمایه داشتند.

روند متفاوت بانک‌ها و افت نمادهای خودرویی و نفتی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۸۲۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۲۵ واحد رشد رقم ۱۷ هزار و ۶۰۱ واحدی را تجربه کرد.

اما شاخص آزاد شناور با افت ۶۰ واحد تا رقم ۸۷ هزار و ۶۹۳ واحدی پایین آمد، همچنین شاخص بازار دوم نیز افت ۲۲۳ واحدی را تجربه کرد و تراز ۱۷۶ هزار و ۸۵۵ واحدی ایستاد، ولی شاخص بازار اول ۸۴ واحد رشد کرد و تا ۵۵ هزار و ۴۰۷ واحدی بالا رفت.

در معاملات امروز نماد خدمات انفورماتیک بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشت پس از این نماد بانک ملت به شرکت ارتباطات سیار ایران و بانک تجارت بیشترین نقش افزایشی را در شاخص داشتند.

در طرف مقابل پتروشیمی مبین با ۴۴ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین تاثیر منفی را در افت و خیزهای دماسنج بازار اشت و پس از این نماد پالایش نفت اصفهان، سایپا و پالایش نفت تهران بیشترین نقش را در افت دماسنج بازار داشتند.

علی‌رغم روند ریزشی در گروه بانک‌ها در ماه‌های گذشته امروز شرایط متفاوتی در این گروه حاکم بود به طوری که در نماد بانک تجارت که در سال گذشته حدود شش ماه متوقف بود و ریزش شدیدی را تجربه کرد، امروز با نزدیک ۵ درصد رشد در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شد. همچنین این نماد با صف میلیونی خرید همراه بود.

در نماد بانک ملت نیز رشد بیش از ۳ درصدی را شاهد بودیم. بیش از ۹۰ درصد خریدها در این نماد به سهامداران حقیقی و مابقی به حقوقی‌ها مربوط بود.

اما خودرویی‌ها امروز به جز در اندکی از نمادها با افت یک دست مواجه شدند به طوری که سایپا یکی از نمادهایی بود که بیشترین تاثیر را در دماسنج بازار سرمایه داشت. این نماد امروز بیش از ۳ درصد در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی افت را تجربه کرد. در این نماد ۹۷ درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز شرایط چندان مساعدی حاکم نبود و بیشتر نمادها در این گروه روند کاهشی را تجربه کردند. از طرفی همان‌طور که گفته شد تعدادی از نمادهای این گروه بیشترین تاثیر را در نوسانات نزولی دماسنج بازار داشتند.

اما قندی‌ها در ادامه روند رشدشان بار دیگر در حرکتی یکدست تا آستانه پنج درصد رشد کردند و در تعدادی از نمادها با صف خرید همراه شدند.  

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۵۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۷۳ هزار نوبت داد و ستد بود.

از جمله داد وستدهای درون‌گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نمادهای بانک تجارت، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، توسعه معادن و فلزات، ایران‌ترانسفو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صنعتی و معدنی چادرملو اشاره کرد به طوری که امروز در نماد بانک تجارت ۴۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی مورد داد و ستد قرار گرفت.

آیفکس نیز امروز ۷.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳۲.۸ ر سید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۷۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۹ هزار و ۴۶۶ نوبت داد و ستد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی