English

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ازخرید تضمینی بیش از 500 هزار تن گندم طی 20 روز گذشته خبر داد و گفت: تا کنون در 8 استان کشورعملیات خرید شروع شده است.

 خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

به گزارش خبرگزاری موج، علی قنبری گفت: تاکنون حدود 550 هزار تن گندم معمولی و دروم با نرخ مصوب 1300 و1330 تومان توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در 8 استان خریداری شده است.

 قنبری با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان،  فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با 410 هزار تن و پس از آن، استان کرمان با 67000 تن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد از دیروز وارد عملیات خریدگندم شده اند، برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور را از علل اصلی تاخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان ها دانست.

معاون وزیر جهادکشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 17 هزار و 500 تن کلزا با نرخ 2783 تومان از کشاورزان در 7  استان خریداری شده است.

وی استان هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده اند را شامل: خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر برشمرد وبیشترین مقدارکلزای خریداری شده را در استانهای خوزستان با تحویل 10هزار و 763 تن و ایلام با خرید4700 تن  اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه