English

درآمدزایی مایکروسافت از خدمات کلود، آفیس و ویندوز افزایش یافت

بر اساس آماری که مایکروسافت از عملکرد مالی خود در سه ماهه اخیر منتشر کرده این شرکت از محل ارائه خدمات کلود، آفیس و فروش ویندوز درآمد خوبی داشته است.

درآمدزایی مایکروسافت از خدمات کلود، آفیس و ویندوز افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ارس تکنیکا، این در حالی است که لپ تاپ های سرفیس شرکت مایکروسافت با استقبالی کمتر از حد انتظار مواجه شده اند و در سه ماهه یاد شده فروش بالایی نداشته اند.

درآمد مایکروسافت در سه ماهه اول سال 2017 بالغ بر 22.1 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت برابر با 5.6 میلیارد دلار بوده که آن هم افزایشی 6 درصدی داشته است.

همچنین درآمد خالص این شرکت در سه ماهه مذکور به 5.7 میلیارد دلار رسیده که به معنای افزایشی 28 درصدی در مقایسه با سه ماهه اول سال 2016 است. درآمد مایکروسافت از محل هر سهم این شرکت هم با افزایشی 30 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت درآمد حاصل از فروش ویندوز 10 حدود 7 درصد بیشتر شده است. از جمله نرم افزارهای محبوب و پردرآمد این شرکت در سه ماهه اول سال 2017 می توان به مجموعه اداری آفیس شامل Office، Exchange، SharePoint, Skype  و  Dynamicsو همین طور مجموعه کلود شامل آزور، ویندوز سرور، SQL Server، Visual Studio و  Enterprise Servicesو در نهایت کنسول بازی ایکس باکس و خدمات جستجو و تبلیغاتی اشاره کرد.

مایکروسافت از شبکه اجتماعی شغل یابی لینکداین هم یک میلیارد دلار درآمد داشته است. اما درآمد این شرکت از محل فروش لپ تاپ های سرفیس به علت افزایش رقابت 26 درصد کاهش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی