English

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو

رالی گردشگری بانوان فرصتی برای شناخت منطقه آزاد ماکو است

حسین فروزان با اشاره به اینکه از هفته آتی پروازهای هوایی منطقه آزاد ماکو آغاز فعالیت می کند گفت: در سال های گذشته شهرستان ماکو در سوت و کور بود اما اکنون بیش از سه میلیون خودرو در این شهرستان تردد می کنند.

رالی گردشگری بانوان فرصتی برای شناخت منطقه آزاد ماکو است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه دومین دوره رالی گردشگری بانوان از بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود، گفت: شهرستان ماکو در شمال غرب ایران بزرگترین وسعت مناطق آزاد کشور را دارد اما متاسفانه  از ظرفیت های موجود این منطقه به درستی استفاده نکردیم.

حسین فروزان به جذب گردشگر منطقه آزاد ماکو اشاره کرد وافزود:از چند سال گذشته توانستیم در جذب گردشکر پیشرفت خوبی داشته باشیم و طبق آمارها در ۹ ماهه اول سال ۹۴، یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در منطقه تردد می‌کرد که اکنون این آمار به سه میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه عید امسال ۸۰۰ هزار گردشگر به ماکو آمدند پرداخت و تصریح کرد:تا چند سال گذشته شهرستان ماکو شهری در سوت و کور بود اما از چندی پیش نه تنها مسافران داخلی به منطقه آمده اند بلکه گردشگران  کشورهای همسایه نظیر ترکیه ، ارمنستان و نخجوان به ماکو آمدند.

فروزان به کارهای انجام شده در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت:از قبل از عید فرودگاه ماکو افتتاح شده  بود و از چند روز آینده به طور مرتب پرواز هایی از سمت تهران به ماکو و بالعکس فعال می شود تا گردشگران به راحتی به ماکو بیایند.

به گفته مدیر عامل منطقه آزاد ماکو دو هتل پنج ستاره نیز در این منطقه آماده ساخت است و هم اکنون اقامت گاه ها و میهمان خانه ها آماده خدمات به گردشگران از تمام نقاط کشور و کشورها ی همسایه  هستند.

 مجری دومین دوره رالی گردشگری بانوان در ادامه توضیح داد: رالی بانوان سه سال پیش طرح اش آماده شده بود و امسال بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در منطقه آزاد ماکو این تور برگزار می شود و شرکت کنندگان 130 کیلومتر را با عبور از مسیر کاخ باغچه‌جوق، دهانه فرهاد، چشمه ثریا، روستای گردشگری رند و در نهایت پارک امام ماکو پیموده و عبور می کنند.

به گفته رقیه حاتمی‌پور انتخاب این مسیر مسابقه برای شتاخت بهتر و مناسب از منطقه آزاد ماکو است تا گردشگران و مردم از از این مناطق و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه