English

۳.۳ تن پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک کشف شد

ماموران گمرک در بازرسی از کانتینرهای ترانزیتی ۳. ۳ تن پیش ساز موادمخدر کشف کردند.

۳.۳ تن پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک کشف شد
به گزارش خبرگزاری موج، گمرک ایران اعلام کرد: یک دستگاه کانتینر ۴۰ فوت حاوی ۱۳۹۹ نگله کالا به وزن ۱۰ هزار و ۷۳۰۰ کیلوگرم تحت عنوان گلدان برای ترانزیت به افغانستان از مرز دوغارون در گمرک شهید رجایی بندر عباس اظهار شده بود.

در حین انجام تشریفات گمرکی در راستای نظارت و کنترل بر کالاهای عبوری به مقصد افغانستان، کانتینر حامل کالای یاد شده به واحد ایکس ری هدایت و برای بازرسی‌های بیشتر دستور فک پلمپ برای ارزیابی فیزیکی محموله داده شد.

محتویات کانتینر شامل انواع کارتن‌های حاوی گلدان‌های سرامیکی در اندازه‌های مختلف و فاقد هر گونه مشخصات و نیز تعداد ۱۵۰ کارتن هر کارتن محتوی ۲۲ کیلوگرمی مایع رقیق بی رنگ با بوی تند یعنی انیدرید استیک و از پیش سازهای مواد مخدر بوده که این کارتن‌ها به طور ماهرانه‌ای در انتهای کانتینر و در لابلای کارتن‌های گلدان جاسازی شده بود.

از هر ۲. ۵ لیتر اسید انیدرید استیک مقدار یک کیلو گرم هرویین صنعتی تولید می‌شود.

گمرک ایران یکی از فعال‌ترین گمرکات دنیا در عرصه مبارزه با مواد مخدر و کشف پیش سازهای صنعتی است و سازمان‌های بین المللی به دفعات از خدمات و تلاش‌های گمرک ایران در این عرصه تقدیر و تشکر کرده اند. همچنین گمرک ایران در زمینه مبارزه با تخلفات و کشف مواد مخدر رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه