English

تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی برای فرودگاه‌های کوچک/با وجود تنگناهای مالی نباید وعده بیهوده داد

وزیر راه و شهرسازی از تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی برای فرودگاه‌های کوچک کشور در راستای افزایش کیفیت خدمات‌رسانی خبر داد.

تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی برای فرودگاه‌های کوچک/با وجود تنگناهای مالی نباید وعده بیهوده داد

به گزارش خبرگزاری موج،عباس آخوندی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به اینکه مازندران یکی از سرچشمه‌‌های تمدن ایران و سرچشمه آبادانی برای شور است، اظهار کرد: ایران ارزش اجرای کارهای بزرگ در خور شأن ملت و این تمدن ایران شهری را دارد و بنابراین باید بزرگ‌ترین وجه همت ما باید این باشد که موقعیت ایران را در منطقه به دست بیاوریم.

وی افزود: ایران باید در حوزه تمدنی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی موقعیت خود را داشته باشد که نیاز به تصمیمات بزرگ و اراده قوی با هم‌دلی و وحدت اجتماعی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه راه‌های کشور اتفاقات خوبی رخ داده است که عبور از البرز یکی از آن موارد است، تصریح کرد: برای منطقه دو که مناقصات انتخاب پیمانکار آن انجام شد و هم‌زمان مذاکرات برای منطقه سه نیز در حال انجام است و اگر عزم ملی، همدلی و تدبیر وجود داشته باشد شدنی است و از اینکه مملکت ما به کارهای کوچک قانع باشند، نگران هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه انجام کار در حوزه الموت به ‌سمت قزوین و... جزء کارهای مهمی است، خاطرنشان کرد: پروژه راه فیروزکوه به قائم‌شهر که سال گذشته تمام شد و در حوزه قزوین به رشت هم گره اصلی باز شد.

آخوندی با تأکید بر اینکه ما در ایران می‌توانیم ایران را آباد کنیم و فقط باید موقعیت خود را به درستی ببینیم و از بزرگ‌نمایی و بیهوده‌گویی بپرهیزیم، اظهار کرد: بندر نوشهر باید به تعریف جدیدی برسد و بخشی از آن به این سمت می‌رود که به بندر توریستی و مسافری در کنار فعالیت تجاری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز مشکل در کارها باید مشکلات را به درستی تحلیل کرد، افزود: در حوزه فرودگاه‌ها، تعداد ۵۰ فرودگاه مانند فرودگاه نوشهر در کشور وجود دارد که از ظرفیت پایینی برخودار هستند و راه‌حل اساسی برای این پروژه‌‌ها، تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی ایران به ویژه برای فرودگاه‌های کوچک با برد هوایی کوتاه است.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه سال‌ها ریل و خطوط هوایی کشور فراموش شده بود، ابراز کرد: در انواع بردها، قراردادهایی برای ۲۰۰ فروند هواپیما بسته شد و امیدواریم رونق خوبی در حوزه هوایی برای بردهای بلند و کوتاه داشته باشیم و معتقدیم راه هوایی سریع‌ترین وسیله برای توسعه است و با توجه به زیرساخت‌های کنونی باید بهره‌وری را افزایش داد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه در کنار اقدامات کلان باید رویکرد محلی را حفظ کرد و راه‌هایی مانند آزادراه، راه‌های هوایی و زمینی نیاز به شیوه اتصال شبکه محلی با شبکه ملی دارد، اظهار کرد: با وجود تنگناهای مالی نباید وعده بیهوده داد.

آخوندی در پایان گفت: باید یک طرح به‌هم پیوسته و شبکه‌واری برای ترافیک و توسعه و حمل محلی داشت و به شبکه سراسری وصل کرد و نباید جدا جدا کار شود و بنابراین تمام فکر ما به دنبال حمل و نقل یک‌پارچه و شبکه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه