English

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

در حالی که آمارها نشان از افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و میزان بی سابقه عرضه در سایر نقاط جهان دارد قیمت نفت امروز کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که آمارها نشان از افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و میزان بی سابقه عرضه در سایر نقاط جهان دارد و این مسئله موجب شده تا تردیدها در مورد توانایی اوپک برای برقراری توازن در بازار افزایش یابد، قیمت نفت روز چهارشنبه روند کاهشی خود را از سر گرفت.

قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش 0.7 درصدی در جلسه قبلی، امروز با 13 سنت، معادل 0.3 درصد افت به 49 دلار و 43 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در طی 7 جلسه از 8 جلسه گذشته کاهش داشته است.

تجار گفتند، گزارش دیروز انستیتوی نفت آمریکا که بر اساس آن میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 21 آوریل 897 هزار بشکه کاهش داشته و به 532.5 میلیون بشکه رسیده، تاثیری منفی بر قیمت نفت داشته است.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 11 سنت، معادل 0.2 درصد کاهش به 51 دلار و 99 سنت رسید. قیمت نفت برنت حدود 8.5 درصد نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در ماه آوریل کاهش داشته است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و گروهی دیگر از تولید کنندگان از جمله روسیه به استثنای آمریکا، متعهد شده اند که تولید نفت خود را در نیمه نخست سال جاری میلادی به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کنند.

اما با توجه به بالا ماندن میزان ذخایر نفت آمریکا و افزایش عرضه نفت از جانب دیگر تولید کنندگان، قیمت نفت از ابتدای امسال روندی کاهشی را تجربه کرده است.

قیمت متوسط نفت برنت از ابتدای سال یعنی زمان آغاز اجرای توافق کاهش تولید، بیش از 5 دلار کاهش یافته و این بدان معناست که تجار در مورد موثر بودن این کاهش ها بر مازاد عرضه جهانی تردید جدی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی