English

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان خبر داد؛

راه اندازی اولین کارخانه گندله سازی شرق کشور با ظرفیت ۵میلیون تن

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اولین کارخانه گندله سازی شرق کشور با ظرفیت 5 میلیون تن به زودی راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی اولین کارخانه گندله سازی شرق کشور با ظرفیت 5میلیون تن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، بهرام سبحانی با اعلام خبر پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی سنگان در استان خراسان رضوی اظهار داشت: با اتمام فعالیت های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسئولین استان اخیرا انجام گرفت، خوشبختانه شرایط برای شروع مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی ظرف چند روز آینده مشعل های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد .

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور و فقدان زیر ساخت های لازم از جمله گاز و برق و آب محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری، بقیه محدودیت ها نیز مرتفع شود .

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله شروع می شود .

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1500 نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است .

سبحانی گفت: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه 5 میلیون تن در سال در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه بایستی عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد .

وی در رابطه با میزان سرمایه گذاری در پروژه اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تامین زیر ساخت ها بالغ بر ١١٥٠ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبا معادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه