English

مقررات جدید برای دارندگان مجوز خدمات ارتباطی وضع می شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضع مقررات جدید برای دارندگان مجوز ارائه خدمات ارتباطی خبر داد تا چالش های پیش روی خدمات دهندگان ارتباطات ثابت (servco ) رفع شود.

مقررات جدید برای دارندگان مجوز خدمات ارتباطی وضع می شود

به گزارش خبرگزاری موج، صادق عباسی شاهکوه استفاده از ظرفیت مقررات موجود، اصلاح یا وضع برخی مقررات جدید به ویژه در زمینه عمده‌فروشی ظرفیت در شبکه ارتباطات ثابت را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می تواند به افزایش رقابت، تنوع خدمات و افزایش حق انتخاب مشترکان به عنوان مشکلات دارندگان پروانه Servco کمک کند.

وی مهمترین برنامه رگولاتوری را پس از تجمیع و ساماندهی بیش از هزار و 200 پروانه خدمات ارتباطی در کشور با محدودیت‌های جغرافیائی، سرویس و فناوری عنوان کرد و گفت: هم اکنون در مجوز ارائه دهندگان این خدمات با آزادی عمل در محدوده جغرافیائی، فناوری و خدمات، تنظیم روابط دارندگان پروانه شبکه و ارائه‌کنندگان خدمات، دیده شده است.

معاون رگولاتوری با تاکید بر تلاش رگولاتوری برای رفع چالش‌های دارندگان پروانه Servco افزود: در زمینه مقررات عمده ‌فروشی ظرفیت، نیاز به تدوین مقررات برای رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها داریم. البته پروانه‌های خدمات دهندگان ارتباطات ثابت ( Servco ) ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت و ایجاد بازار دارند که متاسفانه اغلب دارندگان پروانه، تاکنون نسبت به آنها توجه کافی نداشته و تنها در یک یا دو حوزه مشخص به ویژه در سرویس های پایه تمرکز کرده‌اند که در آن زمینه رقبای زیادی در بخش ICT وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم همفکری همه ذی‌نفعان در توسعه بازار ارتباطات کشور در زمینه خدمات ثابت، از دارندگان پروانه Servco خواست تا نظرات و دیدگاههای خود را درباره راهکارهای رفع مشکلات موجود به رگولاتوری منعکس کنند تا فعالیت این اپراتورها و توسعه خدمات و اشتغال‌زایی در این حوزه، بهبود یابد.

عباسی شاهکوه، افزود: البته اعمال مقررات جدید، مشکلات را به طور کامل حل نمی‌کند و لازم است دارندگان پروانه Servco با ارائه طرح های تجاری جذاب و خلاقانه، بازارهای جدیدی ایجاد کنند تا در پی فراهم شدن فضای رقابتی برد- برد بسیاری از مشکلات موجود حل شود.

سال گذشته رگولاتوری با توجه به اتمام اعتبار پروانه‌های فعالیت ارائه دهندگان خدمات اینترنت و اپراتورهای تلفن ثابت، با هدف تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و رعایت الزامات شبکه ملی اطلاعات، مجوزهای فعالیت در این بخش را تحت قالب خدمات دهندگان سرویس های ارتباطی (servco) سازماندهی و تجمیع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی