English

اصلاح و مرمت شبکه آبیاری و زهکشی اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت، اصلاح و مرمت شبکه آبیاری بخش کشاورزی در اولویت برنامه کاری این وزارتخانه قرار دارد.

اصلاح و مرمت شبکه آبیاری و زهکشی اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، جلال ابوالحسنی روز دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی ملکان افزود: از 2 میلیون و 200 هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در کشور، تاکنون یک میلیون و 300 هزار هکتار آن مرمت و اصلاح شده و بقیه نیز در حال اجراست.
وی اظهار کرد: تا 2 سال آینده از 230 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلاح شده بهره برداری خواهد شد.
ابوالحسنی یادآوری کرد: بقیه شبکه های اصلی و فرعی کشور نیز در قالب برنامه ششم توسعه با تامین اعتبار مورد نیاز اصلاح و مرمت می شود.
مشاور معاون آب و خاک و رییس گروه طرح و برنامه وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از اختصاص 120 میلیارد ریال برای توسعه آبیاری نوین و قطره ای و اصلاح و مرمت کانال های آبیاری در ملکان خبر داد و گفت: 80 میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از پمپاژ شهید دهقان و 40 میلیارد ریال نیز برای اصلاح و مرمت کانال های ملکان هزینه می شود.
سرور آذروند افزود: با تکمیل و بهره برداری از پمپاژ شهید دهقان تا 2 سال آینده 470 هکتار از باغ های انگور روستاهای دمیرچی و حسین آباد ملکان با روش های نوین و قطره ای آبیاری می شود.
فرماندار ملکان نیر در این جلسه از صرفه جویی 40 میلیارد متر مکعبی آب کشاورزی در 2 سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: سهم و حق آبه این شهرستان از سد شهید کاظمی بوکان 92 میلیارد متر مکعب است که صرفه جویی حاصل از آن به دریاچه ارومیه هدایت شده است.
محمدباقر خانی افزود: بر اثر بارندگی روزهای گذشته از طریق رودخانه مردق چای 5/3میلیون لیتر آب روانه دریاچه ارومیه شده که این میزان با مجموع آب سرریز شده به این دریاچه در سه سال گذشته برابری می کند.
شهرستان ملکان با 110 هزار نفر جمعیت در 155 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه