English

بانکدار ترک اتهام تبانی برای دور زدن تحریم های ایران را رد کرد

یکی از مدیران هالک بانک ترکیه نزد یک دادگاه آمریکایی اتهامات وارده به خود در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کرد.

بانکدار ترک اتهام تبانی برای دور زدن تحریم های ایران را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یکی از مدیران هالک بانک ترکیه نزد یک دادگاه آمریکایی اتهامات  وارده به خود در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کرد.

مهمت هاکان آتیلا، جانشین مدیرکل هالک بانک در جریان نشست استماع یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک از طریق وکیل خود ادعای بیگناهی کرد. ویکتور روکو، وکیل این بانکدار ترک گفت، وی همچنین به صورت همزمان وکالت دولت ترکیه را نیز بر عهده گرفته است. این مسئله احتمالا به عنوان تعارض منافع احتمالی بین طرف های دعوا از سوی دادگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مقامات قضایی آمریکا ماه گذشته آتیلا را بازداشت کردند و وی را متهم ساختند که با رضا ضراب تاجر ایرانی الاصل تبانی کرده تا صدها میلیون دلار تراکنش غیرقانونی از طریق بانک های آمریکایی برای دولت و سایر نهادهای ایرانی انجام دهد.

ضراب نیز که در این دادگاه حضور داشت، ادعای بی گناهی اش را تقدیم دادگاه کرد. ضراب که دارای تابعیت دوگانه ایرانی و ترک است، در سال 2013 در ترکیه به اتهام ارتباط با فساد مالی اعضای دولت اردوغان بازداشت شده بود.

طرح اتهام علیه ضراب و آتیلا نگرانی هایی را در بالاترین سطح قدرت در ترکیه برانگیخته است. ماه گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بازداشت آتیلا را سیاسی خوانده بود. اردوغان نیز مقامات آمریکایی را متهم کرده که «انگیزه های انگیزه هایی پنهانی از محاکمه ضراب دارند.

بنجامن برافمن، وکیل رضا ضراب هفته گذشته در جلسه استماع گفته بود که رودی جولیانی و میشائیل موکاسی، شهردار سابق نیویورک و دادستان کل سابق آمریکا در تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای این پرونده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه