English

وزیر جهاد کشاورزی:

۳۸ طرح پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران به بهره‌برداری رسید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 38 طرح پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران به بهره‌برداری رسید.

38 طرح پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج، محمود حجتی امروز(سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه) در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه‌های حوزه سلامت با حضور رئیس جمهور در فریدونکنار با اشاره به شماری از پروژه‌ها، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس  در طول دو سال گذشته بر اساس مطالعات انجام شده و با استقبال دست‌اندرکاران، 38 مورد موافقت اصولی با ظرفیت 20 هزار تن ماهی در دریای خزر صادر شده است.

وی با بیان این‌که امروز قرار است 48 مورد پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 1500 تن به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: اجرای سامانه‌های افزایش بهره‌وری آب در 1200 هکتار در 465 مزارع و باغ در 19 شهرستان با  1040 بهره‌بردار از دیگر طرح‌های در دست اقدام با اعتبار مصوب 16 میلیارد تومان است که در سفر رئیس‌جمهور در مازندران به بهره‌برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح سطح آبیاری تحت فشار در مازندران، به 8000 هکتار در این دولت می‌رسد.

حجتی گفت: این طرح، کاهش مصرف آب را به‌دنبال خواهد داشت و به مسایل زیست‌محیطی نیز توجه می‌شود.

وی از بهره‌برداری فاز نخست گلخانه مدرن هیدروپونیک با تولید محصولات کشاورزی در فضای 20 هکتاری خبر داد و گفت: 8 هکتار از این میزان اجرا شده است و مابقی نیز در دست اجرا قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات صیفی در کشور نیز، اظهار کرد: با اجرای این طرح در هر هکتار 400 تن صیفی برداشت می‌شود. اجرای این طرح با نظام و تجهیزات جدید موجب افزایش برداشت محصول می‌شود در حالی که بر اساس روش سنتی، میزان برداشت 20 تن بوده است.

وی افزود: احداث باغ در اراضی شیبدار در 1560 هکتار در 16 شهرستان با زمینه افزایش اشتغالزایی 3120 نفر و اعتبار 10 و نیم میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه اراضی شالیزاری در 4580 هکتار در قالب 66 پروژه صورت می‌گیرد که بیش از 8000 خانواده از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

حجتی هم‌چنین خاطرنشان کرد: طرح مرغ مادر 30 هزار قطعه‌ای در فریدونکنار نیز به بهره‌برداری رسید و با اجرای این پروژه ظرفیت تولید یک روزه مازندران به 300 میلیون قطعه افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه