English

نگاهی به برنامه آب‌رسانی به روستاها

نیمی از روستاییان سیراب شدند

آبرسانی روستایی که یکی از برنامه‌های ویژه دولت یازدهم در نظر گرفته شده تاکنون توانسته به موفقیت‌های خوبی دست یابد، به‌طوری‌که طبق گفته‌های رییس جمهور تا کنون ۵۲۰۰ روستا در این دولت دارای آب بهداشتی شدند.

نیمی از روستاییان سیراب شدند

به‌گزارش خبرگزاری موج، در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شدند که با اجرای طرح‌های آبرسانی روستا این تعداد با ۵۰ درصد کاهش به حدود ۳۰۰۰ روستا رسید.

آبرسانی سیار به لحاظ اینکه ناوگان آبرسانی هزینه بسیار بالایی دارد سالانه هزینه‌های زیادی در بخش سوخت و تعمیرو نگهداری تانکرها به وزارت نیرو تحمیل می‌کند که می‌توان از این ظرفیت در بخش‌های دیگر کشور استفاده کرد در همین راستا در سال جاری نیز عمده طرح‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مربوط به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی با روند اجرایی سال گذشته در نظر گرفته شد.

در بخش آب و فاضلاب روستایی در طی سال ۱۳۹۵ با تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی دریافت ۱۰۰ درصدی این تخصیص از محل بانک عامل کشاورزی محقق شد در همین راستا نیز وزارت نیرو توانست تعهداتی را که برای تأمین آبرسانی به ۲۰۰۰ روستا در بخش مجتمع‌های روستایی و ۵۰۰ روستا در بخش تک روستایی آبرسانی داشت عملیاتی کند.

به‌عبارت دیگر تا پایان سال ۱۳۹۵ تا حدود ۳۰۰۰ روستا با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر از آبرسانی دائم و مستمر برخوردار شوند که برای این مساله اهدافی همچون استقرار جمعیت روستایی در خود روستا بخصوص روستاهای حاشیه نوار مرزی بود، به‌منظور تأمین امنیت منطقه و ارتقای کیفی سلامت در حوزه آب شرب انجام شد.

در سال جاری دولت در لایحه بودجه برای تأمین آبرسانی به روستاها اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و از سویی نیز قرار است ۳۰۰ میلیون دلار مجدداً از صندوق توسعه ملی برداشت شود و به این امر اختصاص یابد که امید می‌رود با تخصیص اعتبار حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۶، با ادامه این پروژه‌ها بتوان بخش دیگری از مشکلات روستاها را برطرف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی