English

به منظور ارتقاء فرهنگ ایمنی و با مشارکت فولاد مبارکه انجام شد؛

اهدای ۱۵۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران شهر مبارکه

دکتر سلطانی معاون فرماندار شهرستان مبارکه گفت: متأسفانه آمار تصادفات در کشور ما همچنان بالاست و این در حالی است که بیشتر تصادفات و تلفات جادهای از ناحیه موتورسیکلت سواران است.

اهدای ۱۵۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران شهر مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، در حاشیه اجرای این برنامه، دکتر سلطانی معاون فرماندار شهرستان مبارکه  گفت: متأسفانه آمار تصادفات در کشور ما همچنان بالاست و این در حالی است که بیشتر تصادفات و تلفات جادهای از ناحیه موتورسیکلت سواران است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت فولاد مبارکه در منطقه و احساس مسئولیتی که مدیریت این شرکت در راستای جامعه، متقبل و در زمینه ارتقاء فرهنگ ایمنی در نحوه استفاده از موتورسیکلت نیز پیشقدم شده است، تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه در این خصوص با همکاری پلیس راهور شهرستان مبارکه، اقدام به خرید کلاه ایمنی و توزیع آن بین موتورسیکلت سواران کرده که این کاری بسیار ارزشمند است، از این رو از مدیریت شرکت فولاد مبارکه به ویژه دکتر سبحانی که در همگرایی صنعت با جامعه همواره فعال هستند، تشکر و قدردانی مینماییم.

معاون فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه با این اقدام، در زمینه ارتقاء فرهنگ ایمنی در بین موتورسواران شهرستان مبارکه گام خوبی برداشت، تصریح کرد: به یقین این پایان کار نخواهد بود و این اقدام ارزشمند با همکاری سایر ارگان ها نیز ادامه خواهد یافت.

بیش از ۵۰ درصد تلفات انسانی مربوط به موتورسیکلت سواران است

در همین خصوص سرهنگ نیکبخت، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه افزود: ارتقاء فرهنگ ایمنی نزد موتورسیکلت سواران مقوله ای است که نیروی انتظامی همواره دغدغه آن را داشته و دارد و اقدامات بسیاری در این راستا انجام داده است و این بار هم این موضوع با مشارکت فولاد مبارکه به شکل متفاوتی دنبال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید فرمودهاند که تصادفات و تلفات جاده ای باید به حداقل ممکن برسد، اما متأسفانه شاهدیم که بیش از ۵۰ درصد تلفات انسانی مربوط به موتورسیکلت سواران است؛ بنابراین در پی آن هستیم که با ارتقاء فرهنگ ایمنی در حمل ونقل جاده‌ای به ویژه در نزد موتورسواران، این فرموده را جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه ضمن قدردانی از اقدام فولاد مبارکه، اظهار امیدواری کرد که: سایر دستگاه های بخش خصوصی و دولتی نیز همانند فولاد مبارکه دغدغه ارتقاء ایمنی در حمل و نقل جاده ای را داشته باشند تا یک شهر عاری از هرگونه تصادف و تلفات را شاهده باشیم.

سرهنگ نیکبخت با تأکید بر اینکه این اقدام فولاد مبارکه میتواند به عنوان یک الگو برای سایر صنایع همجوار در شهرهای دیگر نیز به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: اینکه فولاد مبارکه خود را فقط به تولید محصولات فولادی محدود نکرده است و به سلامت و امنیت جامعه نیز اهمیت می دهد، جای بسی قدردانی دارد.

وی از فولاد مبارکه به عنوان یک بنگاه اقتصادی و اجتماعی یاد کرد و گفت: وقتی می بینیم فولاد مبارکه در کنار تولید، در زمینه تکمیل پروژه های مصلی اصفهان، ورزشگاه نقش جهان و بسیاری از بناهای عمرانی دیگر نقش آفرینی می کند، بر خود می‌بالیم که چنین صنعت پویایی در منطقه مبارکه وجود دارد.

هرگونه بهبود و اقدامات اصلاحی در این راستا، به خلق ارزشهای اجتماعی منجر میشود

بنابر این گزارش، ترابی، رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه نیز افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی، ترغیب و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، گام مؤثری در پیشگیری از حوادث ناگوار بوده و حمایت از این گونه ایده‌ها موجب افزایش سلامت جامعه میگردد؛ ضمن اینکه رویکرد مناسب پلیس راهور شهرستان مبارکه اهمیت بیشتر این موضوع را نشان میدهد که به طورکلی هرگونه بهبود و اقدامات اصلاحی در این راستا، به خلق ارزش های اجتماعی منجر میشود.

وی ضمن قدردانی از مسئولان و پلیس راهور شهرستان مبارکه تصریح کرد: باتوجه به اینکه شرکت فولاد مبارکه یک شرکت سرآمد با استانداردهای جهانی است، به موازات عملکرد اقتصادی خود، توجه به مسئولیتهای اجتماعی را نیز به عنوان یک رسالت اجتماعی مدنظر قرار داده است؛ از این رو در مساعدتهای فرهنگی، اجتماعی و عمرانی پیشقدم شده و همگرایی صنعت با جامعه را به خوبی به منصه ظهور گذاشته است.

ارتقاء فرهـنــگ ایـــمـــنــی نزد موتورسیکلت سواران؛ جایگزین توقیف آنها

در ادامه، سرگرد تقی حیدری رئیس پلیس راهور شهرستان مبارکه نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت سواران نیز یکی از کاربران پرحجم ترافیکی محسوب میشوند و متأسفانه حدود یک سوم تلفات جاده ای و حمل و نقل شهری مربوط به آن هاست، به این فکر افتادیم که ارتقاء فرهنگ ایمنی نزد موتورسیکلت سواران را جایگزین توقیف آنها کرده و به جای اینکه به خاطر نداشتن کلاه ایمنی مشمول جرائم شوند، در یک حرکت نو به آنها کلاه ایمنی اهدا کنیم.

وی در همین خصوص افزود: به همین منظور با مذاکرات خوبی که با مسئولان فولاد مبارکه انجام دادیم، طی دو نوبت کلاه های ایمنی تهیه شده را بین شهروندان موتورسیکلت سوار توزیع نمودیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان مبارکه با ذکر این مطلب که اگر از این تعداد کلاه ایمنی توزیع شده، یک کلاه ایمنی باعث نجات جان یک شهروند شود ما به هدف خود رسیده ایم، گفت: در آیه شریفه ۳۳ سوره مائده چنین آمده که اگر یک نفر نجات پیدا کند، به مانند آن است که دنیا نجات پیدا می کند.

سرگرد حیدری خاطرنشان کرد: اینکه صنعت پلیس راهور و مسئولان شهرستان به فکر جان شهروندان هستند، تعلق خاطر و رضایت بیشتر مردم را موجب می شود.

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه