English

در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ انجام شد؛

جلوگیری از خروج ۱۱ میلیون دلار ارز از کشور با تولید واکسن های مصرف پزشکی

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در نیمه نخست سال گذشته با تولید بیش از 17 میلیون و 100 هزار دز واکسن مصرف پزشکی در موسسه رازی از خروج 11 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

جلوگیری از خروج 11 میلیون دلار ارز از کشور با تولید واکسن های مصرف پزشکی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، علی اسحاقی با اشاره به تولید واکسن های مصرف پزشکی در 6 ماهه نخست سال 95 اظهار کرد: در سال 95 بیش از 17 میلیون و 130 هزار دز از انواع واکسن های مصرف پزشکی در موسسه رازی به تولید رسید که این رقم در مدت مشابه سال 94 حدود 12 میلیون دز بوده است.

وی افزود: بر این اساس شاهد افزایش تولید 42 درصدی در تولید واکسن های مصرف پزشکی موسسه رازی نسبت به مدت مشابه سال 94 بودیم که این مهم جلوگیری از خروج 11 میلیون دلاری ارز را برای کشور به همراه داشته است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه در این موسسه 7 واکسن از 9 واکسن اجباری مصرف انسانی تولید می شود، اظهار کرد: واکسن های فلج اطفال، دیفتری، کزار، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه و اوریون در این موسسه به اشکال مختلف و به صورت واحد، دوگانه و سه گانه و همچنین برای مصرف خردسالان و بزرگسالان تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: واکسن سازی، صنعتی بومی شده در کشور است که با هیچ صنعت دیگری قابل مقایسه نیست و تولیدات موسسه رازی از نظر کیفیت با بهترین واکسن های دنیا رقابت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه