English

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

کاهش ۶ درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۹۶

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۴فروردین‌ماه امسال،۳میلیون و۸۹۶هزارو۲۳۷ورود و خروج مسافر دریایی ثبت شده که نسبت به سال قبل، حدود۶درصد کاهش دارد.

کاهش ۶ درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۹۶

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، اظهارداشت: با آغاز طرح سفرهای نوروزی، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین‌ماه امسال، ۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۳۷ ورود و خروج مسافر دریایی در کشور ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۷ درصدی گردشگران دریایی در مدت زمان یاد شده، گفت: در این برهه زمانی، تردد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر گردشگر دریایی نیز به ثبت رسید.

راستاد درباره علت کاهش آمار مسافر و گردشگر دریایی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان‌های بزرگ در سواحل کشور، ۵ روز کامل نتوانستیم گشت، سفر و تفریح دریایی داشته باشیم‌ بنابراین با وجود تدابیر و اقداماتی که برای نوروز امسال اندیشیده شده بود، شاهد کاهش آمارها بودیم اما با این وجود، ‌ به دلیل همان تدابیر شرایطی ایجاد شد که سفرها و گشت‌ها و تفریحات دریایی در ایمنی کامل انجام شود.

‌به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ۹۶، ورود و خروج ۵۳۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودروی مسافران از طریق بنادر کشور و با استفاده از شناورها با افزایش ۵ درصدی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع، نوروز امسال ۶۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۸ هزار و ۸۲۰ صندلی، ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو و سه هزار و ۳۶۸ فروند شناور تفریحی در شمال و ۸ هزار و ۶۰۶ شناور تفریحی در جنوب کشور ‌به مسافران و گردشگران دریایی خدمت‌رسانی کردند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر همچنین با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه