English

دعوا بر سر میدان نفتی فرزاد به اوج رسید؛

هند واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد

مقامات هندی در موضعی جسورانه اعلام کردند در صورتیکه ایران در توسعه میدان گازی فرزاد بی برای شرکت های هندی امتیازی را قائل نشود، واردات نفت از ایران را یک پنجم کاهش می دهند.

هند واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پالایشگاههای دولتی هند، واردات نفت از ایران را در سال جاری و آینده میلادی یک پنجم کاهش خواهند داد؛ این در حالی است که دهلی نو با یک موضع جسورانه، علت این تصمیم گیری را اختلاف بر سر یک میدان گازی عظیم ایران با کنسرسیوم هندی به منظور توسعه آن، اعلام کرده است.

در همین حال، هند دومین مشتری بزرگ نفتی ایران بعد از چین است که به عنوان معدود کشورهایی محسوب می شود که علیرغم برنامه تحریم ایران، خرید نفتی خود را از ایران ادامه داد.

این در حالی است که به دنبال رفع تحریم ها از ایران و اتخاذ شیوه جسورانه این کشور به منظور به دست آوردن بهترین شیوه های انعقاد قرارداد نفت و گاز، هندی ها نسبت به روش ایرانی‌ها ابراز ناخرسندی می‌کنند و وزرات نفت هند، از پالایشگاهای دولتی این کشور خواسته که واردات نفت از ایران را کاهش دهند.

همچنین یکی از منابع هندی اعلام کرد: در حال حاضر کاهش خرید نفت از ایران را به تدریج شروع کرده ایم و اگر پیشرفتی در اعطای امتیاز میدان گازی (فرزاد بی) برای شرکت های هندی صورت نگیرد، خرید نفت خود را از ایران بیشتر کاهش می‌دهیم.

بر پایه این گزارش، پالایشگاههای هندی به نماینده شرکت ملی نفت ایران، برنامه خود مبنی بر کاهش واردات یک پنجمی نفت از ایران را اعلام کرده اند که بر اساس آن، واردات را از 240 هزار بشکه در روز به 190 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

این در حالی است که شرکت های ایندین اویل و مانگالور هند هر کدام واردات نفت خود را 20 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد و مجموع واردات آنها در حدود 80 هزار بشکه به روز خواهد رسید؛ ضمن اینکه هارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم هم واردات خود را روی هم رفته، در حدود 10 هزار بشکه کاهش خواهند داد و تقریبا مجموع واردات آنها 30 هزار بشکه خواهد بود.

البته شرکت ملی نفت ایران هم در مقابل اعلام کرده که تخفیف پیشنهادی خود را به مشتریان هندی در زمینه هزینه حمل و نقل از 80 درصد به 60 درصد کاهش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه