English

تحولات عیدانه بازار میوه/سیب،خیار و موز ارزان شدند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش قیمت سیب درختی، موز و خیار در بازار خبر داد.

تحولات عیدانه بازار میوه/سیب،خیار و موز ارزان شدند

به گزارش خبرگزاری موج سید حسین مهاجران از کاهش قیمت سیب درختی، موز و خیار در بازار خبر داد و اظهارداشت: امسال بیش از نیاز بازار شب عید، سیب درختی در سردخانه‌ها دپو شده بود که در حال حاضر عرضه این محصولات سبب کاهش قیمت حدود هزار تومانی این میوه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت موز و خیار نیز کیلویی 500 تومان ارزان شده است، ادامه داد: با تمام شدن مجالس و کاهش تقاضا این دو محصول ارزان‌تر خواهند شد و قیمت موز که درحال حاضر 5000 تومان است، تا 3500 هم جا دارد که برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت پرتقال چندان تفاوتی در بازار نداشته است، گفت: هم اکنون هرکیلوگرم پرتقال شمال بین 1200 تا 5000 تومان، پرتقال والنسیای جنوب بین 6000 تا 8000 تومان، خیار بین 3000 تا 3200 تومان، سیب درختی سفید با کیفیت 5500 تومان و قرمز 4500 تومان است.

مهاجران به این پرسش که وضعیت تنظیم بازار شب عید 96 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، پاسخ داد: با توجه به آسیب دیدگی که بر اثر سرمازدگی برای بخشی از پرتقال شمال پیش آمده بود، نگرانی‌های زیادی درباره تنظیم بازار شب عید وجود داشت که به همین دلیل دولت اقدام به واردات پرتقال کرد؛ این کار موجب شد قیمت‌ها در بازار افزایش خیلی چشمگیر نداشته باشد و همچنین از قاچاق میوه به کشور نیز تا حدودی جلوگیری کرد البته الان هم شاهد حضور میوه‌های قاچاق در بازار هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک نوع پرتقال والنسیای مصری در بازار موجود است که به صورت قاچاق وارد شده و قیمت آن نیز کیلویی 10000 تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه