English

رویترز:

دومین هفته کاهشی قیمت نفت رقم خورد/ کاهش نزدیک به ۲ درصدی طی هفته گذشته

قیمت نفت هرچند در روز جمعه افزایش یافت اما طی هفته گذشته 1.8 درصد کاهش یافت و دومین هفته کاهشی خود را رقم زد.

دومین هفته کاهشی قیمت نفت رقم خورد/ کاهش نزدیک به 2 درصدی طی هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، قیمت نفت در روز جمعه به علت افزایش فعالیت‌ها در اواخر روز، اندکی افزایش یافت اما طی هفته گذشته به علت نگرانی در مورد مازاد نفت در بازار کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 47.97 دلار فروخته شد اما طی هفته گذشته 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش 50.80 دلار معامله شد اما طی هفته گذشته 1.8 درصد ارزش خود را از دست داد.

پس از انتشار یک سلسله از گزارش‌هایی از ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت طی دو هفته گذشته روند کاهشی داشته است. این گزارش‌ها نشان داد که کاهش تولید اوپک تاثیرات مطلوبی در کاهش مازاد جهانی نداشته است.

روز پنج‌شنبه یک مقام وزارت انرژی عربستان به رویترز گفته بود که صادرات نفت این کشور به آمریکا در ماه مارس به حدود 300 هزار بشکه در روز کاهش به نسبت ماه مارس خواهد یافت و برای چند ماه آینده در همین سطح می‌ماند.

این مقام سعودی افزود این کاهش مورد انتظار در راستای توافق اوپک است و می‌تواند ذخایر نفت آمریکا را در سطح رکورد 533 میلیون بشکه در هفته گذشته بوده است، کاهش دهد.

اندرو لیپو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «ما هنوز با رکورد بالای ذخایر در آمریکا مواجه هستیم... با توجه به کاهش‌های اخیر قیمت، ما شاهد برخی پیش خریدها هستیم.»

تاجران می‌گویند قیمت نفت در خطر کاهش بیشتر قرار دارد مگراینکه اوپک کاهش تولید خود برای ماه ژوئن تمدید یا آن را بیشتر کند.

بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جفریز در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «هدف اوپک برای کاهش ذخایر به سطوح عادی تا پیش از انقضای توافق در 30 ژوئن محقق نخواهد شد.»

بسیاری در انتظارند تا ببینند که آیا اوپک این توافق را تمدید خواهد کرد. کمیته رصد اوپک در آخر هفته در کویت دیدار خواهند کرد.

تولید نفت شیل آمریکا از نیمه سال 2016 تاکنون بیش از 8 درصد افزایش یافته است و به بیش از 9.1 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آخرین آمار شمارش دکل‌های فعال نفتی آمریکا نشان داد 14 دکل‌ها به دکل‌های فعال افزوده و دهمین هفته افزایشی متوالی دکل‌های نفتی آمریکا ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه