English

در دیدار رحیم پور با وزیرانرژی ارمنستان مطرح شد

اعلام آمادگی تهران و ایروان برای تقویت ظرفیت‌های انرژی

در ملاقات معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دو طرف برای توسعه و تقویت ظرفیت های دو کشور در حوزه انرژی تاکید کردند.

اعلام آمادگی تهران و ایروان برای تقویت ظرفیت‌های انرژی

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار کرد.


در این دیدار رحیم پور با اشاره به مناسبات سیاسی و روابط دوستانه رهبران دو کشور در عالی ترین سطوح، سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان را عامل مهمی در گسترش روزافزون روابط بویژه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست.


معاون آسیا و آقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش و اهمیت انرژی به عنوان موتور محرکه توسعه روابط اقتصادی و تحکیم پیوندهای اقتصادی منطقه ای، از اعلام آمادگی کشورمان برای تقویت ظرفیت های بالقوه موجود در این حوزه ها بویژه در حوزه انتقال برق و گاز بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان خبر داد.


مانوکیان هم در این دیدار از اعلام آمادگی ارمنستان برای توسعه و تقویت ظرفیت های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه انتقال برق و گاز بین دو کشور استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاریهای در چارچوب همکاریهای منطقه ای بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه شد.


وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان از همکاری‌های این وزارتخانه با شرکت صانیر جهت ساخت نیروگاه برق مغری خبری داد و ابراز امیدواری کرد که مراحل ساخت این نیروگاه تا پایان سالجاری میلادی به اتمام رسیده و به هر چه زودتر به بهره برداری برسد.


طرفین در این دیدار همچنین در خصوص سفر آتی جناب آقای کارن کاراپیتیان نخست وزیر محترم ارمنستان به کشورمان مذاکره کرده و ابراز امیدواری کردند این سفر در آینده نزدیک انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه