English

امسال و همزمان با تحویل سال نو؛

چینی‌ها روی فرش دستباف ایرانی می‌نشینند

دبیر خوشه‌های فرش ایران از عرضه محصولات خوشه‌های فرش کشور در اولین مرکز تجاری ایران در شانگهای خبر داد.

چینی‌ها روی فرش دستباف ایرانی می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد امین ضمن بیان مطلب فوق گفت: هیات تجاری شانگهای چین با محوریت گروه «هوبی» برای آماده‌سازی مقدمات امر و هماهنگی با طرف‌های ایرانی سفری به ایران داشت؛ هیات فوق در این سفر از شهرهای تهران، شیراز و اصفهان بازدید کرد که فرش دستباف ایران یکی از محصولات مهم مدنظر این هیات تجاری بود.

وی که در نشست مشترک با هیات تجاری و بازرگانی چین در شیراز سخن می‌گفت، با دعوت از این هیات جهت بازدید از پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در دموتکس شانگهای، توضیح داد: حضور فرش دستباف ایرانی در بازار چین از برنامه‌های مشترک مهم بین خوشه‌های فرش دستباف استان‌های کشور بوده است که برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در دموتکس شانگهای ۲۰۱۷ می‌تواند شروعی مناسب برای این منظور باشد.

دبیر خوشه‌های فرش ایران با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای در اردیبهشت‌ماه ۹۶ اضافه کرد: افتتاح این مرکز فرصت مناسبی برای عرضه فرش دستباف ایرانی به چین فراهم می‌کند؛ استفاده از این فرصت همراه با مشارکت و همکاری با تجار فعال در چین می‌تواند بستری مناسب جهت عرضه محصولات خوشه‌های فرش استان‌های کشور باشد.

وی در ادامه افزود: خوشه‌های فرش دستباف ضمن حضور در دموتکس شانگهای برای حضور در بازار چین اهداف بلند مدت داشته و امیدوارند تا با عرضه محصولات خود در اولین مرکز تجاری ایران در شانگهای بتوانند از فرصت ایجاد این مرکز برای حضور موثر در بازار چین استفاده کنند.

امین همچنین یادآور شد: شانگهای یکی از مهمترین شهرهای چین است و اکثر شرکت‌های بزرگ در این شهر دارای دفاتر تجاری هستند. همچنین شانگهای با دارا بودن ۲۵ میلیون جمعیت دارای ظرفیت مناسبی جهت عرضه فرش دستباف ایران بوده و به دلیل افزایش طبقه مرفه در چین تقاضا برای خرید فرش دستباف در این کشور با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

اقبال مردم چین نسبت به فرش دستباف ایران

چن جیان، نماینده هیات تجاری چینی نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای تولیدی فرش دستباف ایرانی و اقبال مردم چین نسبت به فرش دستباف ایران، از عرضه محصولات خوشه‌های فرش کشورمان در مرکز تجاری ایران واقع در منطقه آزاد تجاری شانگهای استقبال کرد.

 وی افزود: خوشه‌های فرش ایران با توجه به گستردگی آن در سطح ۱۴ استان و پتانسیل بالای تولید و تنوع در تولیدات می‌توانند با عرضه محصولات خود در بازار چین حضوری جدی داشته باشند.

در این نشست که  علی دهقانی وابسته اقتصادی کشورمان در شانگهای نیز حضور داشت، درباره حضور خوشه‌های فرش در این مرکز تجاری و همچنین حمایت‌ها و همکاری‌های کنسولگری ایران در شانگهای جهت اجرای برنامه هایی جهت معرفی هرچه بیشتر فرش ایرانی در چین بحث و بررسی شد.

پیش از این دیدار نیز هیات تجاری چینی برای آشنایی با مراحل تولید فرش دستباف ایرانی با هماهنگی خوشه فرش دستباف فارس از دو واحد تولیدی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس بازدید کردند.

نمایشگاه تخصصی دموتکس شانگهای یکم تا سوم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ برگزار شده و نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای در اردیبهشت ماه ۹۶ افتتاح می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه