English

انجام دومین پرواز آزمایشی به هندورابی، مقصد جدید گردشگری در نوروز ٩٦

مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با دومین پرواز آزمایشی در آخرین بازدید خود از جزیره آرامش در سال ٩٥، از اقدامات انجام شده در هندورابی اعلام رضایت کرد.

انجام دومین پرواز آزمایشی به هندورابی، مقصد جدید گردشگری در نوروز ٩٦

به گزارش خبرگزاری موج، مونسان به همراه جمعی از معاونان ومدیران سازمان منطقه آزاد کیش صبح امروز پنج شنبه ٢٦ اسفند با دومین پرواز آزمایشی از آخرین اقدامات انجام شده در جزیره هندورابی بازدید کرد تا جزیره آرامش میزبان شایسته ای برای گردشگران در نوروز ٩٦ باشد.

این پرواز با جت فالکون چلنجر به ظرفیت ١١ نفر ساعت ١١ امروز از فرودگاه جزیره کیش به مقصد هندورابی انجام شد و این پرواز پس از ده دقیقه طی مسیر در فرودگاه جزیره آرامش به زمین نشست.

فرودگاه هندورابی با تلاش شبانه روزی مسئولان وکارکنان بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش وشرکت های تابعه آماده است تا در نوروز ٩٦ میزبان رییس جمهورکشورمان برای افتتاح باشد.

بندر هندورابی نیز با کار مداوم بخش های مختلف مهیای افتتاح با حضور دکتر روحانی است.

جزیره هندورابی که از سال ٩٣ با دستور دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان در برنامه توسعه قرار رفت اولین جزیره کشور است که پس از انقلاب اسلامی ایران وارد طرح توسعه شد و با برنامه ریزی هدفمند به عنوان جزیره آرامش با رویکرد اکوتوریست وحفظ طبیعت بکر این جزیره در دست توسعه است.

با ساخت فردوگاه  وبندر این جزیره که مهمترین زیرساخت های جزیره آرامش به عنوان مبادی ورودی هستند سایر امکانات گردشگری مانند هتل، کمپ چادری پیشرفته، اماکن پذیرایی، کلوپهای تفریحات دریایی وغواصی، کلوپ های تفریحات ساحلی نظیر سافاری و..... ، امکانات پشتیبانی ، بهداشتی و امنیتی آماده است مقصدی جدید با ویژگیهای منحصر بفرد گردشگری برای علاقمندان به آرامش ودوستداران طبیعت باشد.

دکتر مونسان در این بازدید ضمن ابراز رضایت از روند آماده سازی امکانات برای گردشگران نوروزی واطمینان خاطر از مهیا بودن همه بخش ها به منظور خدمات رسانی شایسته به گردشگران هندورابی  در نوروز ٩٦ گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده تورهای این جزیره از شنبه ٢٨اسفند آغاز می شود ویک فروند شناور٨٨ نفره هر روزه برای سفر گردشگران به هندورابی وبازگشت از این جزیره آماده خدمات رسانی است که در صورت افزایش تقاضا تعداد شناورها در مسیر کیش هندورابی وبالعکس افزایش می یابد.

وی افزود: گردشگران هندورابی می توانند در سفری یک روزه از این جزیره زیبا دیدن کنند ودر صورت علاقمندی شب را در هتل یا کمپ چادری این جزیره اتراق کنند وتجربه ای جدید از سفر به جزیره آرامش در خاطرات خود ثبت کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: نکته حائز اهمیت در ساخت این امکانات در جزیره هندورابی این است که تمامی طرح های توسعه ای در هندورابی با محور حفظ محیط زیست اجرا شده است . در این جزیره که با عنوان جزیره آرامش پذیرای گردشگران است طبق طرح جامع تمام ساخت و سازها سبک و با استفاده از مصالح سازگار با محیط اجرا شده است. به طور مثال از آسفالت استفاده نشده و در حوزه های مختلف سوخت فسیلی نداریم. همچنین خودرو مالکیتی و فضای اسکان مالکیتی در هندورابی نخواهیم داشت تا همواره این جزیره با امکاناتی خاص و ویژه برای پذیرش گردشگران آرامش و علاقمندان به اکوتوریست مهیا باشد و محیط زیست بکر آن آسیب نبیند.

وی با اشاره به اینکه نوروز امسال رونق تورهای گردشگری هندورابی دروازه جدیدی را فرا روی صنعت گردشگری جزیره کیش می گشاید گفت: طبق طرح جامع  جزیره هندورابی  برای پذیرش روزانه 2000 تا2500 گردشگر آمادگی خواهد داشت.

دکتر مونسان ابراز امیدواری کرد زیر ساخت های فراهم شده و اقدامات گسترده عمرانی در هندورابی زمینه ساز حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی در این جزیره باشد تا به مدد تعامل فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی روند توسعه هندورابی با شتاب فزاینده ای ادامه یابد.

گفتنی است به منظور خدمات رسانی مطلوب در این جزیره  تمامی ارزاق وامکانات مورد نیاز برای میزبانی از گردشگران فراهم  وذخیره سازی شده است تا به نحو شایسته از مسافران نوروزی هندورابی پذیرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه