English

جهانگیری ابلاغ کرد؛

تهاتر مطالبات برخی شرکت‌ها از دولت با بدهی آن‌ها

معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه هیات وزیران درباره تهاتر مطالبات چند شرکت از دولت با بدهی آن ها به سازمان امور مالیاتی و خصوصی سازی را ابلاغ کرد.

تهاتر مطالبات برخی شرکت‌ها از دولت با بدهی آن‌ها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درباره تهاتر مطالبات چند شرکت از دولت با بدهی آن ها به سازمان امور مالیاتی و خصوصی سازی را ابلاغ کرد؛ این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نیرو و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور ابلاغ شده است.

متن مصوبه هیات‌وزیران به شرح زیر است:

-۱مطالبات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا، تولید برق سنندج مپنا، پرشیان فولاد، گهرانرژی سیرجان، تولید نیروی جنوب شرق صبا و تولید نیروی برق دماوند از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی به مبلغ چهار هزار و نصد و بیست‌ و چهارمیلیارد و چهارصد و شصت‌ و سه ‌میلیون ‌و چهارصد و هفتاد و سه ‌هزار و پانصد و هفتاد و شش (۵۷۶.۴۷۳.۴۶۳.۹۲۴.۴) ریال تهاتر می‌شود.

-۲شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران، مدیریت شبکه برق ایران و مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) تا سقف تهاتر انجام‌شده، جایگزین اشخاص بدهکار مندرج در جدول فوق‌الذکر می‌شوند و مکلف‌اند ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ موردنظر به‌حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نماید.

-۳سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف‌اند، ارقام مورد نظر را به ‌عنوان پرداخت بدهی در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب‌نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی بابت بدهی تا سقف مبلغ تهاترشده اقدام نمایند.

۴-بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۳۹۴۴/ت۵۳۳۱۶ﻫ مورخ ۱۳۹۵.۵.۱۰، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای این تصویب‌نامه به شرکت‌های دولتی منتقل ‌شده است با بدهی دولت به شرکت‌های مذکور بابت مواردی چون یارانه قیمت‌های تکلیفی (با تایید سازمان‌حسابرسی) از طریق صدور اوراق تسویه خزانه قابل تسویه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی