English

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شود

افتتاح ۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

در هفته‌ درخت‌کاری، طرح 1000 هکتاری جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری در مناطق حاشیه‌ای تهران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 1000 هکتار طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

به گزارش خبرگزاری موج، به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در حفظ و توسعه‌ی محیط زیست، ایجاد جنگل و فضای سبز و با هدف مهار ریزگردها، طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در 1000 هکتار از مناطق حاشیه‌ای تهران، با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولان کشوری روز یک‌شنبه 22 اسفند ماه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح 1000 هکتاری جنگل‌کاری برکت در 90 هکتار از زمین‌های منطقه‌ مسعودیه تهران، 760 هکتار در منطقه‌ی ملارد شهریار (اخترآباد) و 150 هکتار در منطقه‌ ده سید لواسان به اجرا در آمده است. در این مناطق 295 هزار اصله نهال و بوته شامل انواع آتریپلکس، تاغ، کاج، سرو، توت، داغداغان، زیتون، زرشک، سنجد، بادامک و پسته وحشی کاشته شده است.

با توجه به افزایش آلودگی هوا و ریزگردها و هم‌چنین وجود عرصه‌های بیابانی که منشأ پیدایش این ریزگردها در هوای کلانشهر تهران شده، اجرای طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می‌تواند به گسترش محدوده‌ی کمربند سبز و ایجاد هوای پاک و سالم در تهران کمک شایان توجهی کند. این در حالی است که در طرح جنگل‌کاری برکت در منطقه‌ی ملارد شهریار (اخترآباد)، علاوه بر مهار ریزگردها و افزایش پوشش جنگلی و مرتعی شاهد ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه نیز خواهیم بود.

در این مراسم علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از 1000 هکتار طرح جنگل‌کاری برکت در اطراف تهران، عملیات ایجاد 2000 هکتار جنگل جدید نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان‌های مرزی کشور که دچار آلودگی هوا در نتیجه‌ی پراکنده شدن ریزگردها هستند، آغاز خواهد شد تا با گسترش فضای سبز به کاهش مشکلات زیست محیطی در این مناطق کمک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه