English

خسارت ۶۵ میلیاردی خشکسالی‎های اخیر به کشاورزان چابهاری

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار با بیان اینکه وزارت نیرو باید توجه ویژه‌ای به پروژه های آبرسانی به این شهرستان داشته باشد، گفت: خشکسالی‌های 18ساله 65 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان تولید کننده موز و انبه باهوکلات وارد کرده است.

خسارت 65 میلیاردی خشکسالی‎های اخیر به کشاورزان چابهاری

به گزارش خبرگزاری موج، معین الدین سعیدی در نشستی با رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در چابهار با بیان اینکه تنها 21 درصد مردم شهرستان چابهار به آب شرب غیربهداشتی دسترسی دارند، اظهار کرد: اکثر مردم این شهرستان از طریق ناوگان سیار، آبرسانی می شوند و این درحالی است که کسانی هم که به شبکه دسترسی دارند از آب شرب غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

وی خواستار حمایت وزارت نیرو برای اجرای طرح های آب رسانی به این شهرستان شد و افزود: سرمایه گذارانی که در احداث آب شرین کن تلاش می کنند با عدم تضمین خرید روبرو هستند که باید از آنها حمایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار با بیان اینکه برخی روستاهای نوارساحلی چابهار باجمعیت بالغ بر 6000 نفر فاقد شبکه آب رسانی هستند اظهارامیدواری کرد: تامین اعتبار برای آبرسانی به 207 روستای زیرمجموعه سدپیشین هرچه سریعتر صورت گیرد.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان آبرسانی به روستاهای چابهار تاکید کرد: برای نوسازی و تجهیز این ناوگان حداقل 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گفته سعیدی، خشکسالی‌های 18 ساله بالغ بر 65 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان موز و انبه باهوکلات چابهار وارد کرده است که با توجه به عدم تمکن مالی آن‌ها دربرگرداندن وام ها بهتراست تخفیف‌های ویژه ای به آنها داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی