English

موسسه فیچ:

قیمت نفت در دراز مدت به ۶۵ دلار می‌رسد

موسسه اعتبار سنجی فیچ در گزارشی پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت در سال ۲۰۱۷ به ۵۲ دلار و ۵۰ سنت و در سال ۲۰۱۸ به ۵۵ دلار برسد.

قیمت نفت در دراز مدت به ۶۵ دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، موسسه اعتبار سنجی فیچ در گزارشی اعلام کرد، تقویت اخیر قیمت نفت موجب افزایش تولید نفت شیل آمریکا در نیمه دوم سال 20177 خواهد شد و قیمت متوسط نفت امسال به کمتر از ارقام ثبت شده در ماه های ژانویه و فوریه خواهد رسید.

این گزارش حاکی است، حجم بالای ذخایر نفتی جهان و ترمیم تولید نفت آمریکا تا حدی تاثیر کاهش تولید های اوپک و غیر اوپکی ها در نیمه نخست سال را خنثی خواهد کرد و موجب بازگشت کند بازار به رقم متوازن بلند مدت خود یعنی 56 دلار خواهد شد.

این موسسه در گزارش خود آورده است: «میزان ذخایر نفتی و فرآورده های نفتی هر دو بالاتر از متوسط تاریخی است و این می تواند همچنان فشار را بر سودآوری فعالیت پالایشگاه ها تداوم بخشد.» فیچ گفته، افزایش تولید نفت شیل آمریکا این مسئله را تشدید خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نسبت به می 2016 تقریبا دو برابر شده است... این افزایش در فعالیت های حفاری به ترمیم تولید نفت آمریکا و رسیدن آن از 8.4 میلیون بشکه در جولای 2016 به بالای 9 میلیون بشکه در روز کمک کرده است.»

«ما انتظار داریم روند افزایشی تولید نفت آمریکا در کل سال 2017 به دلیل افزایش تعداد سکوها و افزایش سرمایه گذاری در این بخش ادامه پیدا کند.»

این موسسه پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت در سال 2017 به 52 دلار و 50 سنت و در سال 2018 به 55 دلار برسد. با این حال، پیش بینی بلند مدت فیچ از قیمت متوسط نفت 65 دلار اعلام شده است.

این موسسه همچنین قیمت نفت خام آمریکا را در سال های 2017 و 2018، به ترتیب 50 و 52 دلار و 50 سنت پیش بینی کرده است. همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در دراز مدت 62.5 دلار پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه