English

شناورهای دریایی ساماندهی و تجهیز می‌شوند

دستورالعمل ساماندهی، تجهیز شناورها و اسکله‌های کشور در یکصد و هفدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل سالن جلسات این ستاد برگزار شد، ارائه و تشریح شد.

شناورهای دریایی ساماندهی و تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طبق بند «ج» ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت راه و شهرسازی موظف است، با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرائی عضو آن، به ساماندهی و تجهیز و تکمیل اسکله‌ها و خورها و انضباط بخشی به تردد و توقف شناورها اقدام نماید.

در این جلسه که دستورالعمل‌های موضوع بند «ج» ماده 66 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ابتدا دستورالعمل ساماندهی و تجهیز اسکله‌ها تشریح شد.

افزایش توان کنترلی و نظارتی بر اسکله‌ها و سازه‌های دریایی از اهداف کلان این دستورالعمل است.

 همچنین جلوگیری از ساخت و ساز و فعالیت‌های غیرمجاز در سواحل و اسکله‌ها و ساماندهی، استانداردسازی و انضباط بخشی به انواع اسکله‌های جنوب و شمال کشور از دیگر مزایای اجرای این برنامه خواهد بود.

 تعیین تکلیف مدیریت، شناسایی مالکیت و کاربری اسکله‌ها و سازه‌های دریایی، احصای مسئولیت‌های نهادهای دولتی، نظامی و بخش خصوصی در مدیریت، تجهیز و اداره بنادر و اسکله‌های جنوب و شمال کشور و تعیین شرح وظایف جدید آنها از دیگر اهداف این برنامه است.

 تجهیز اسکله‌ها به امکانات فنی و کنترلی مناسب و ارتقای سطح تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و نظارتی از نکات برجسته این دستورالعمل است و با اجرای این برنامه از ورود و خروج کالای قاچاق از بنادر و اسکله‌های کشور جلوگیری خواهد شد.

در این جلسه همچنین برنامه دستورالعمل ساماندهی جامع شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی ارائه شد.

 شناسایی سیستمی و جلوگیری از حمل و نقل کالای قاچاق، ساماندهی جامع شناورها و انضباط بخشی به تردد آنها از اهداف مهم این برنامه است.

با اجرای این طرح از تردد شناورهای بدون هویت در کلیه مناطق دریایی شمال و جنوب کشور جلوگیری می‌شود.

اعضا در پایان به بیان نظرات خود در رابطه با این 22 دستورالعمل پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه