English

معاون آبفای کشور:

ارزش واقعی هر مترمکعب آب ۲ میلیون تومان است

قم - معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ارزش واقعی هر متر مکعب آب را 2 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: باید فرمول‌های صادرات و واردات بر مبنای ارزش آب محاسبه شود.

ارزش واقعی هر مترمکعب آب 2 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، سید رضا گیاهی در سومین جشنواره نظام پیشنهادهای صنعت آب و فاضلاب کشور و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مشارکت مردمی در استفاده از آب شرب در قم، با بیان اینکه آبفای قم همواره در زمینه نظام پیشنهادها پیشتاز بوده است، درصد مشارکت کارکنان صنعت آب و فاضلاب کشور در نظام پیشنهادها را 30 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 94 صنعت آبفا از120 میلیارد تومان از محل پیشنهادها صرفه‌جویی داشته است.

وی در ادامه به وضعیت نظام پیشنهادها در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور پرداخت و ضمن اینکه خواستار توجه هر چه بیشتر به این مسئله در این شرکت‌ها شد گفت: صنعت آبفا در سال 95 از هدف‌گذاری وزارت نیرو که ۱.۷ پیشنهاد به ازای هر پرسنل است عبور خواهد کرد و به عدد ۲.۵ خواهد رسید.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه شرکت‌های آبفای شهری مشهد، آذربایجان شرقی و قم و روستایی کرمان و قم را جزو شرکت‌های برگزیده در حوزه نظام پشنهادها صنعت آبفای کشور در سال 94 معرفی کرد.

وی همچنین گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری اهواز نیز در سال 94 11 میلیارد تومان به ازای پیشنهادهای دریافتی صرفه‌جویی قطعی داشته است.

گیاهی با اشاره به ارزیابی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کشور درزمینه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در 8 محور و 35 شاخص گفت: شرکت‌های شهری آذربایجان شهری، قم، اهواز، شیراز و مرکزی و روستایی خراسان جنوبی، یزد و مازندران به عنوان شرکت‌های برگزیده در این زمینه معرفی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب را هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر مترمکعب آب در کشور به قیمت 400 تومان به فروش می‌رسد البته تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارزش واقعی یک مترمکعب آب بیش از دو میلیون تومان است.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر لزوم توجه دقیق در تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با کالایی با ارزش مترمکعبی دو میلیون تومان گفت: وقتی ما ارزش واقعی آب را می‌دانیم باید فرمول‌های صادرات و واردات بر مبنای ارزش آب محاسبه شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به آب مجازی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله با آب مجازی می‌تواند ما را به تصمیم‌گیری‌های مناسبی در زمینه‌های مختلف از جمله صادرات و واردات رهنمود سازد.

ارزش واقعی هر مترمکعب آب 2 میلیون تومان است

حفاظت از منابع آب وظیفه همگانی است

استاندار قم نیز در این مراسم با ابراز خرسندی توجه به نظام پیشنهادها گفت: جمع‌آوری نظرات و پیشنهادها نشان از بلوغ مدیریتی و تعالی سازمانی است.

سید مهدی صادقی افزود: نظام پیشنهادها باید سیر عملی خود را طی کند تا نتیجه‌بخش باشد و نباید تنها به‌صرف تئوریک آن بسنده کنیم.

استاندار قم در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع آب در عرصه بین‌المللی یادآور شد: در کشور ما نیز با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی که در آن قرار داریم موضوع آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی حفظ و حراست از منابع آب را یک وظیفه عمومی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم صرفاً وظیفه یک دستگاه دولتی و ساختاری نیست بلکه آحاد مردم باید در این زمینه تلاش کنند.

صادقی با بیان اینکه در رابطه با حفاظت از منابع آب در کشور تدابیری خوبی اندیشیده شده است، تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم مدیریت بهینه آب را اعمال کنیم باید این اهمیت این موضوع را به درستی تبیین کنیم و تصمیمات اتخاذ شده را به درستی اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت بهینه به درستی در رابطه با حفاظت از آب اعمال شود مطمئناً بدون هیچ دغدغه‌ای به حیاتمان ادامه می‌دهیم و نسل‌های آینده نیز مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

استاندار قم خواستار هماهنگی و همگرایی هر چه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با آب با یکدیگر شد و اظهار داشت: اگر در بخش‌های کشاورزی، شرب و سایر مصارف سیاست‌ها و تصمیمات با هماهنگی و همگرایی اتخاذ شود این هم‌افزایی باعث شود بتوانیم از مدیریت بهینه‌ای که بر موضوع حفاظت آب داریم بهتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تغییر الگوی کشت، آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم در این زمینه تصمیمات خوبی که اتخاذ شده را در استان عملی کنیم.

صادقی مشارکت آحاد مردم در راستای حفاظت از منابع آبی را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر مردم با انگیزه در این زمینه مشارکت داشته باشند قطعاً ما یک‌قدم به مدیریت بهینه آب نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان قم گفت: در حال حاضر آب قم با صرف هزینه هنگفت و مشکلات فراوان از فاصله‌های زیادی تأمین می‌شود که همین امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید بیش از پیش قدر این نعمت الهی را بدانیم و به درستی از آن استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه