English

در ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

جلوگیری از خروج ۱۶۰ میلیون دلار ارز از کشور با تولید واکسن های دامی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری 167 میلیون و 700 هزار دز واکسن دامی در موسسه رازی تولید شده است، گفت: بر این اساس از خروج 160 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

جلوگیری از خروج 160 میلیون دلار ارز از کشور با تولید واکسن های دامی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی موسسه رازی،حمید کهرام با اشاره به تولید واکسن های دامی این موسسه در 6 ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در سال جاری 167 میلیون و 700 هزار دز واکسن مصرف دام در موسسه رازی به تولید رسیده است.

وی افزود: با این میزان تولید واکسن های دامی، موسسه رازی در نیمه نخست سال جاری از خروج 160 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آورده است.

رئیس موسسه رازی واکسن تب برفکی پلی والان و مونو والان، بروسلوز گاو، گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، بروسلا سویه ایریبا، شاربن علامتی گاو و گوساله، شاربن(سیاه زخم)، اِنتروتوکسمی گوسفند و بز، آبله بزی و گوسفندی، قانقاریای عفونی کبد، پاستورلوز گاو وگاومیش، آگالاکسی واگیر گوسفند و بز، لیپتوسپیروز، کزاز اسب، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تیلریوز گاوی را از جمله واکسن های تولیدی در موسسه رازی عنوان کرد.

دکتر کهرام تاکید کرد: در صورتی که هریک از این واکسن ها توسط موسسه رازی تولید نشود، با بروز بیماری دامی مرتبط، علاوه بر آسیب های اجتماعی، خسارت های میلیاردی به صنعت دامپروری کشور وارد می شود؛ همچنین این واکسن ها موجب جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام شده و در سلامت انسان نیز نقش بزرگی را ایفا میکند.

وی با بیان اینکه این موسسه حدود 90 درصد واکسن های دامی مورد نیاز کشور را تولید می کند، خاطرنشان کرد: این مؤسسه دارای لابراتوارهای تشخیص و تحقیق با مرجعیت ملی یا جهانی در حوزه بیماری های دامی از جمله آزمایشگاه رفرانس بین المللی آبله دامی، آزمایشگاه رفرانس مایکرو پلاسما، آزمایشگاه رفرانس سموم جانوری و آزمایشگاه ملی تب برفکی، آزمایشگاه ملی تحقیقات پاستورلا، آزمایشگاه ملی تحقیقات تیلریوز، آزمایشگاه ملی سل دامی و آزمایشگاه ملی تحقیقات کنه است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه