English

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان:

بیش از ۶۰ هزار هکتار کلزا در استان گلستان کشت می‌شود

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود، گفت: سطح سبز کلزا در استان گلستان بیش از 25هزار هکتار است.

بیش از 60 هزار هکتار کلزا در استان گلستان کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی موسی‌خانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان کشت کلزا در استان اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود که تا پایان فصل کشت 50 هزار هکتار کلزا در استان کشت شد.

وی تصریح کرد: با آغاز فصل کشت امید می‌رفت امسال شاهد افزایش تولید کلزا در استان باشیم که سرما و بارش برف در آذرماه بیش از نیمی از مزارع کلزا را از بین برد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: از مقدار کلزاهای باقی مانده در حال حاضر بیش از 25 هزار هکتار سطح سبز داریم و دوباره با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما کشاورزان هر چه سریع‌تر برای تغذیه محصولات خود اقدام کنند.

موسی خانی تصریح کرد: کشاورزان در مزارع خود اقدام به کودپاشی کنند و با دادن کود ازته و پتاسه در هر هکتار به میزان حدود 200 کیلوگرم مزارع خود را برای فصل گل‌دهی آماده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان تاکید کرد: مشکل دیگری که کلزاکاران در این موقع با آن دچار می‌شوند افت سوسک گرده‌خوار و سرخرطومی که در صورت مشاهده این افت با مراجعه به کارشناسان گیاه پزشکی و استفاده از نظرات آنها با استفاده از سموم مناسب اقدام به از بین بردن افت کنند.

موسی‌خانی افزود: استان گلستان قطب تولید کلزا در کشور است و امسال این محصول با مباشرت اداره غله خریداری شد و پول آن نیز به موقع پرداخت شد.

وی اظهار کرد: حمایت از کشت دانه‌های روغنی یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی برای رسیدن به خودکفایی در روغن خوراکی است و افزایش سطح زیر کشت و حمایت بیمه‌ای با رایگان بیمه کردن محصول از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه