English

ژاپن ۲ میلیون دلار برای ردیابی آزمایش‌های هسته‌ای کمک می‌کند

دولت ژاپن از هزینه 2 میلیون و ۴۳۰ هزار دلاری برای کمک به ردیابی آزمایش‌های هسته‌ای در نقاط مختلف جهان خبر داده است.

ژاپن 2 میلیون دلار برای ردیابی آزمایش‌های هسته‌ای کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، هدف ژاپن از این اقدام کمک به سامانه نظارتی بر آزمایش‌های هسته‌ای در اقصی نقاط جهان از جمله درباره آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی و نظارت بر آن‌هاست.

دولت ژاپن این مبلغ را به طور داوطلبانه در اختیار کمیسیون مرتبط با معاهده منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای قرار داده است که این وظیفه نظارتی را بر عهده خواهد داشت.

توکیو تاکید کرده است که تلاش می‌کند تا توانایی این کمیسیون برای توسعه این سامانه با هدف ردیابی آزمایش‌های اتمی کشورها از جمله کره شمالی افزایش یابد.

 آزمایش‌های مکرر اتمی کره شمالی از نگرانی‌های بزرگ دولت ژاپن به حساب می‌آید.

ظاهرا سامانه مذکور یک سیستم ردیابی است که بر روی گازهای بی‌اثر پس از آزمایش اتمی کار می‌کند و اولین بار است که ژاپن به طور داوطلبانه چنین مبلغ کلانی را در اختیار کمیسیون قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود که این سامانه برای 2 سال دیگر در بخش‌هایی از شمال ژاپن عملی شود که به کره شمالی نزدیکتر است.

نمایندگی ژاپن در وین اعلام کرد که اختصاص این سرمایه و ردیابی آزمایش‌های اتمی کشورها از جمله کره شمالی برای توکیو با اهمیت است و این سامانه جدید می تواند کاربرد موثرتری داشته باشد.

کمیسیون مرتبط با معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای هم اعلام کرده است که این سامانه نه فقط در ژاپن بلکه در هر نقطه ای از دنیا قابل استقرار است و می‌تواند نظارت بین‌المللی بر آزمایش‌های اتمی را تقویت کند.

در واقع سامانه مذکور می‌تواند گازهای منتشر شده پس از آزمایش اتمی را ردیابی کند، اما این کمیسیون می‌گوید که در ماه سپتامبر وقتی کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی زد، موفق به ردیابی چنین گازهایی نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه