English

رشد ۱۷ درصدی مسافر و پرواز فرودگاه‌های ایران سال ۲۰۱۶

فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ رشد ۱۷ درصدی در میزان نشست و برخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۱ درصدی در ارسال و پست بار را نسبت به سال ۲۰۱۵ رقم زدند.

رشد ۱۷ درصدی مسافر و پرواز فرودگاه‌های ایران سال ۲۰۱۶

به‌ گزارش خبرگزاری موج، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به تازگی آماری از وضعیت کل پروازهای فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ارایه کرده است که براساس آن در ۴۹ فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها ۴۱۷ هزار و ۵۱۰ فروند هواپیما نشست و برخاست، ۵۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۶ مسافر اعزام و پذیرش و میزان ۴۹۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۸۷ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستین فرودگاه پرترافیک ایران با میزبانی از ۱۳۲ هزار و ۲۴۵ فروند هواپیما توانست ۱۶ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۵۹ مسافر را اعزام و پذیرش و ۱۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۲۲ کیلوگرم بار را ارسال و پست کند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد با اعزام و پذیرش۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۲۳۰ مسافر و ارسال و پست ۸۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۰ کیلوگرم بار طی نشست و برخاست ۷۰ هزار و ۸۴ پرواز در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با میزبانی ۵۳ هزار و ۳۵۹ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۷ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۶۹ مسافر و ۱۴۸ میلیون و ۲۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم بار شد.

از مجموع کل پروازهای صورت گرفته سهم فرودگاه مهرآباد از پروازها ۲۸.۹ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۹.۰۱ درصد و ارسال و پست بار ۲۰.۵۸ درصد کیلوگرم بار بود در حالی که سهم فرودگاه مشهد از پروازها ۱۵.۳۵ درصد، مسافر ۱۷.۸۲ درصد ارسال و پست شد. همچنین در این ایام سهم فرودگاه امام خمینی(ره) از پروازها ۱۱.۶ درصد، اعزام و پذیش مسافر ۱۳.۹ و ارسال و پست بار ۲۷.۴۲ درصد بود.

همچنین بر اساس این اطلاعات در میزان نشست و برخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ درصد و ارسال و پست بار ۱۱ درصد افزایش در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ محقق شد. در این مدت حداقل ۸۰ درصد پروازها در ۸ فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان و تبریز انجام شد.

سهم ۴۹ فرودگاه‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پروازهای داخلی در سال ۲۰۱۶ میلادی میزبانی از ۳۳۸ هزار و ۵۸۲ نشست و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش ۴۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۹۵ مسافر و ارسال و پست ۲۸۹ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم بار بود.

در ۲۹ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها ۷۸ هزار و ۹۲۸ پرواز بین‌المللی برقرار شد که از طریق آن‌ها ۱۱ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۰۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۰۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و۶۸۰ کیلوگرمم بار ارسال و پست شد.

به این ترتیب در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد٬ مشهد و شیراز و در پروازهای بین‌المللی٬ فرودگاه امام(ره)٬ مشهد و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی