English

فرودگاه امام‌خمینی(ره) دومین قطب هوانوردی منطقه خواهد شد

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از اهداف کلان حوزه هوایی و هوانوردی ستاد، تبدیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دومین قطب هوانوردی در منطقه است.

فرودگاه امام‌خمینی(ره) دومین قطب هوانوردی منطقه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر منطقی در خصوص اهداف کلان حوزه هوایی و هوانوردی اظهار کرد: حضور موثر در هوانوردی جهانی با تبدیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دومین  قطب هوانوردی در منطقه یکی از مهم‌ترین اهداف کلانی است که در ستاد پیگیری می‌شود.

وی افزود: تبدیل‌شدن به قطب منطقه‌ای و کسب جایگاه برجسته جهانی با استفاده از توان علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی در زمینه‌های مختلف توسعه طراحی و تولید هواپیماهای جت منطقه‌ای 100 و 150 نفره و هواپیماهای هوانوردی عمومی متناسب با نیازهای کشور و بازار جهانی، طراحی و تولید بالگرد متوسط و نیمه سنگین و  خدمات تعمیر و نگهداری و ارتقای هواگردها از جمله اهداف ماست.

وی همچنین ادامه داد: طراحی و تولید موتور مینی توربوجت، توربوفن سبک، توربوفن سنگین و توربو کمپرسورهای گازی با ظرفیت 1 تا 10 مگاوات، طراحی، توسعه و ساخت سیستم‌های اویونیک و تولید علم و فناوری و تربیت منابع انسانی نیز از جمله حوزه‌هایی است که در اولویت کسب جایگاه برجسته جهانی در ستاد قرار دارد.

منطقی تصریح کرد: دستیابی به استانداردها و شاخص‌های ایمنی و کیفیت خدمات پروازی در سطح بالاتر از میانگین جهانی نیز از دیگر اولویت‌های حوزه هوایی و هوانوردی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه