English

گزارش به معاون رئیس جمهور:

وعده استاندار قزوین در فعال سازی واحدهای تولیدی عملی شد

استاندار قزوین در گزارشی به معاون اول ریاست جمهوری اعلام کرد: با اختصاص 1077 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از یک هزار واحد صنعتی به وعده خود در رونق چرخه تولید عمل کردیم.

وعده استاندار قزوین در فعال سازی واحدهای تولیدی عملی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در گزارشی به معاونت اجرایی رئیس جمهور از تحقق وعده خودبه رئیس جمهور در فعال سازی واحدهای تولیدی درجریان سفر به استان قزوین خبر داد.

همتی در این گزارش با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال درکشور و وعده خود در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین مبنی بر فعال سازی 1000 واحد تولیدی نیمه فعال، تعطیل و نیمه تمام، گزارشی از اقدامات صورت گرفته را برای شریعتمداری ارسال کرد.

استاندار قزوین در این گزارش با تقسیم بندی واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات استان در سه دسته طبقه بندی شده شامل تعطیل، نیمه تمام و نیمه فعال آورده است: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی، جهاد کشاورزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعداد 615 واحد تعطیل صنعتی در استان شناسایی شد که با توجه به 4 ویژگی بازار فروش، توان فنی (ماشین آلات)، توان اجرایی و مدیریتی و توان مالی واحد، 162 واحد در مرحله اول برای احیاء، واجد شرایط نسبی شناخته شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای کارگروه به همراه نمایندگان بانکها از واحدهای مذکور بازدید کرده اند و تعداد60 واحد که قابلیت راه اندازی آنها مورد اجماع اعضای کارگروه بوده به بانکهای استان معرفی شدند که در مرحله بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی است.

همچنین تعداد 318 واحد کشاورزی تعطیل شناسایی شده و کارگروه در حال بررسی امکان احیاء آنهاست و از مجموع این واحدها تعدادی هم در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کرده اند.

همتی درخصوص ساماندهی واحدهای نیمه تمام گزارش داده است: با بررسی واحدهای نیمه تمام در سطح استان تعداد 382 طرح نیمه تمام صنعتی (ایجادی و توسعه) و 208 واحد نیمه تمام کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد شناسایی شده که تعدادی از این واحدهای نیمه تمام که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و تسهیلات دریافت کرده یا در حال دریافت تسهیلات می باشند.

درخصوص بقیه طرحهای نیمه تمام هم طرحهای بالای 50 درصد جمع بندی و پس از بازدید اعضای کارگروه از این واحدها، جهت دریافت تسهیلات و تکمیل طرح به بانکهای استان معرفی شده اند.

ساماندهی و رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال از دیگر برنامه های نماینده عالی دولت در استان می باشد که در این خصوص آمده است: این واحدها نیز اکثراً در سایت بهین یاب ثبت نام کرده تا از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند که تعدادی از این واحدها هم از طریق پرداخت مستقیم بانکها و تعدادی نیز از محل دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری در حال دریافت تسهیلات هستند.

استاندار در این گزارش آورده است: بر اساس برنامه تدوین شده راه اندازی 1000 واحد تولیدی استان، پرداخت تسهیلات به این واحدها از سه منبع رونق تولید(بهین یاب)، نامه معاون اول محترم ریاست جمهوری وصندوق توسعه ملی و در نهایت پرداخت مستقیم انجام می شود که پیرو دستورالعمل تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از 2160 واحد ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تاکنون 2067 واحد به بانکهای عامل معرفی شده اند که تاکنون 611 واحد به میزان 433 میلیارد و 764 میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

همتی درخصوص نامه معاون اول محترم ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی آورده است: : تعداد 353 واحد در ابتدای سال جاری و قبل از ابلاغ دستورالعمل حمایت از واحدهای کوچک و متوسط (طرح بهین یاب) با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه شد و با دستور ایشان بانک مرکزی مراتب را جهت حمایت و پرداخت تسهیلات به کلیه بانکها ابلاغ کردند که خوشبختانه از مجموع 353 واحد معرفی شده، تعداد 94 واحد بالغ بر 449 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی در خصوص پرداخت مستقیم تسهیلات گزارش داده است:تعداد 330 واحد به میزان 194 میلیارد تومان از طریق پرداخت مستقیم بانکها تسهیلات دریافت کرده اند.

استاندار در پایان تصریح کرده است: در مجموع با عنایت به وعده اینجانب در سفر ریاست جمهوری به استان مبنی بر راه اندازی1000 واحد تولیدی نیمه تمام، تعطیل و نیمه فعال تاکنون 1035 واحد به مبلغ یک هزار و 769 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و راه اندازی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه