English

قایم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی

واردات پرتقال مصری و ترکیه اى را تایید می کنم/واردات نارنگی پاکستانی برای سیستان و بلو چستان آزاد شد

قایم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی گفت:برای تنظیم بازار شب عید برای تامین اغلب کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

واردات پرتقال مصری و ترکیه اى را تایید می کنم/واردات نارنگی پاکستانی برای سیستان و بلو چستان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر مهر فرد در نشست خبری با بیان اینکه تا آخر امسال تراز تجارى کشاورزى به -3 درصد مى رسد گفت:در ابتداى دولت یازدهم تراز تجارى کشاورزی منفی 8 میلیارد دلار بوده و پارسال به منفی 3.4 میلیارد دلار رسید، اما امید داریم تا پایان سال تراز تجاری به سمت مثبت شدن برود همچنین تلاش و هدف اصلی ما در دولت یازدهم کاهش واردات است.

وی با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار شب عید پرتقال وارد کشور کردیم توضیح داد:در اغلب تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و همه اقلام در بازار به میزان کافى است. 

به گفته مهرفرد با سرمای شدیدی که به باغات شمالی به درختان وارد شد شرکت کارگزار دولتى براى تنظیم بازار پرتقال با تعرفه ٥ درصد با رعایت وظایف قرنطینه ای وارد بازار کردیم  اما هنوز قیمت پرتقال وارداتی برای مصرف اعلام نشده است.

وی درباره ذخایر مواد پروتینی در شب عید عنوان کرد: مرغ به اندازه کافی در شبکه توزیع داریم و در همه مراکز با کیفیت بسیار بالا با قیمت 5 هزار و 700 تومان  عرضه می شود.و در بحث قیمت گوشت قرمز گوشت گوساله منجمد برزیلی حدود ۲۳ هزار تومان نرخ گذاری شده اما استقبال از طرف مردم کم بوده است.

کاهش برنج خارجی در بازار مصرف

 قایم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی با اشاره به اینکه برنج به میزان کافی در بازار  وجود دارد و شرکت بازرگانی دولتی نیز ذخایر برنج خود را به بازار عرضه کرده ادامه داد: برنج خارجی نسبت به سال 92 در بازار روند کاهشی پیدا داشته است  همچنین شکر به وفور در بازار وجود دارد التبه در بسته بندی این محصول ما مقداری مشکل داریم اما در عرضه آن هیچ مشکلی وجود ندارد و این کالا به قیمت مصوب درب کارخانه عرضه می‌شود.

واردات نارنگی پاکستانی برای سیستان و بلو چستان آزاد است

علی اکبر مهر فرد با اشاره به اینکه تمامی  محصولات که  وارد می شود موازین قرنطینه ای و تحت نظارت شدید می شوند گفت:اخیرا واردات نارنگی به استان سیستان و بلوچستان آزاد شده و در این استان نظارت ها و کنترل های کافی برای اینکه محصول وارداتی از آنجا خارج نشود، وجود دارد البته ممکن هم است مقداری از این نارنگی ها خارج شده و وارد شهرهای دیگر شود.

به گزارش خبرگزاری موج شایان ذکر است 2 هفته پیش منابع مصری خبرداده بودند ۲۰ هزار تن پرتقال معادل ۱۰۰ تا ۱۶۰ کانتینر بار کشتی شده و به مقصد ایران می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه