English

رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی عنوان کرد

سقوط آزاد سرمایه‌گذاری صنعتی از سال ۸۷

رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی از سقوط آزاد سرمایه‌گذاری صنعتی از سال 87 خبر داد و گفت: در حال حاضر فعالیت های تولیدی جاذبه های لازم را برای سرمایه گذاری ندارند و الگوهای قبلی تولید هم دیگر فایده‌ای برای ما ندارند، در واقعبسیاری از واحدهای تولیدی به سرعت در حال ورشکسته شدن هستند.

سقوط آزاد سرمایه‌گذاری صنعتی از سال 87

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، محمدرضا رضوی در نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم اظهار داشت: موسسه  مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز آموزش بازرگانی، در راستای رسالت خود برای معرفی تحولات کلیدی که پیش روی صنعت و تجارت ایران، با همکاری کمیسیون اروپا و انجمن اروپایی پروژه های راهبران پروژه ها پس از برگزاری موفق اولین همایش چهارمین انقلاب صنعتی، دومین همایش را با حضور ۱۲ مهمان اروپایی برگزار می شود که همه آن ها صاحب‌نظران و لیدرهای پیشبرد این مفهوم در شرکت‌های بزرگ اروپایی هستند.

به گفته وی، شبکه بندی سامانه های تولید هوشمند در درون کارخانه، ادغام شبکه های خلق ارزش در سطح کلان، اعمال مهندسی در سرتاسر شبکه ارزش و چرخه کامل کالا و بهره گیری از فناوری های پرشتاب از ویژگی های انقلاب صنعتی چهارم است.

رضوی  با اشاره به اینکه حضور در این همایش با در نظر گرفتن اهمیت موضوع در دهه آتی، برای مدیران، برنامه ریزان و آینده پژوهان، صنعتگران و دانشجویان دامنه گسترده ای از رشته ها جدا توصیه می شود، گفت: حضور در این همایش می‌تواند به درک محیط آینده کسب و کار ذیل سایه پیشرفت های فناوری‌های نوظهور کمک کند.

رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی ادامه داد: شواهد و دگرگونی فناوری در دهه اخیر، حاکی از تحولات گسترده در فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی با محوریت شبکه‌ها و سیستم های هوشمند دارد، طی چند سال گذشته در مجامع دانشگاهی و بنگاه های با فناوری بالا سخن از انقلاب صنعتی چهارم در میان  است.

وی با بیان اینکه علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهند یک  انقلاب فناوری جدید در دنیا در حال رخ دادن است، افزود: آنچه که در حوزه‌های مختلف می‌بینیم نشان می‌دهد شیوه قبلی در کسب و کار ادامه نخواهد یافت. کشورهای مختلف دنیا یا می‌توانند به این تحول توجه کنند  یا کنار گذاشته می‌شوند.

رضوی با اشاره به اینکه کشورهایی  نیز وجود دارد که به انقلاب سوم ملحق نشدند، گفت: اما انقلاب چهارم اثرات گسترده‌ای بر کسب و کارها دارد و ما می‌توانیم برخی اثرات آن را در تاکسی های اینترنتی و سایر کسب و کارهای این چنینی ببینیم.

رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی تصریح کرد:  از سال ۸۷ یک سقوط آزاد در سرمایه گذاری صنعتی داشتیم، در حال حاضر فعالیت های تولیدی جاذبه های لازم را برای سرمایه گذاری ندارند و الگوهای قبلی تولید هم دیگر فایده‌ای برای ما ندارند، در واقعبسیاری از واحدهای تولیدی به سرعت در حال ورشکسته شدن هستند و ما نیاز به الگوی جدید داریم تا بازارهای خارج از بازار داخلی را ببینیم و محصولات ما توان رقابت در بازارهای جهانی داشته باشد.

گفتنی است دومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم در تاریخ ۹ و ۱۰ اسفند در  هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در کنفرانس مورد اشاره به وب‌سایت  مرکز آموزش بازرگانی مراجعه کنند و برای هماهنگی جهت حمایت مالی و معنوی با شماره ۰۲۱۸۶۹۵ داخلی ۲۰۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه