English

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه در گفتگو با خبرگزاری موج؛

کشور دچار رکود فکر و خلاقیت است/ باید بخش خصوصی به طور واقعی در اقتصاد مشارکت کند

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه گفت: همایش تفکر اخلاق،سرمایه گذاری و توسعه برای اولین بار برای توسعه کشورمان توسعه پایدار با رویکرد تفکر خلاق و نوآورانه را بررسی می کند.

کشور دچار رکود فکر و خلاقیت است/ باید بخش خصوصی به طور واقعی در اقتصاد مشارکت کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،امیر محمود زاده با اشاره به اینکه پژوهشگاه خصوصی کشور در راستای سند علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید بر حضور بخش خصوصی در عرصه علم و فناوری فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی گسترش پیدا کرده افزود:اولین همایش مرتبط با  تفکر خلاق و سرمایه گذاری هفته آینده  10 اسفند در مناطق آزاد کیش برگزار می شود و از آنجایی که همه فکر می کنند کشور دچار رکود شده ما اعتقادی به این موضوع نداریم چرا که کشور دچار رکود فکر و خلاقیت است.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه توضیح داد:ما بایدبرای پیشرفت درحوزه کار، تولید اندیشه کنیم و مدل های توسعه درآمدی جدیدی را با مشارکت بخش خصوصی فعال کنیم و بخش خصوصی را به طور واقعی و فعالانه در اقتصاد کشور مشارکت دهیم.

به گفته این مسئول همایش تفکر اخلاق،سرمایه گذاری و توسعه ،محورهای مهمی را برای اولین بار برای توسعه کشورمان بررسی می کند که شامل؛

  • توسعه پایدار با رویکرد تفکر خلاق و نوآورانه
  • مدل های سرمایه گذاری و تامین مالی
  • آینده پژوهی فرصت های کسب و کار با رویکرد نو آوری
  • رونق محیط کسب و کار
  • کسب و کار و خوش آتیه
  • مدل های نوین کسب در آمد و سرمایه گذاری
  • گردشگری سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه این همایش رکن اصلی اش علمی  و پژوهشی است گفت: با توجه به اینکه سال 95 بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل  نام گذاری شده با برگزاری این همایش در انتهای سال یک بررسی و ارزیابی به فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه  کسب و کار است می اندازیم.از طرفی در این همایش افرادی که ایدهای خلاقانه دارند شرکت می کند.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه افزود: در همایش تفکر خلاق و سرمایه گذاری مباحث و اتفاق هایی را بررسی می کنیم که نتوانستیم امسال انجام دهیم و امید داریم خروجی مناسبی در برنامه ریزی های آتی و نگاه تازهای به برنامه شششم توسعه داشته باشیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه کیش دروازه بین الملی برای ورود مسایل آزاد اقتصادی ایران به خارخ از کشور است تصریح کرد:از لحاظ جغرافیایی کیش نزدیک به اقیانوس هند برای تبادل  اطلاعات با کشورهای خارجی است همچنین مناطق آزاد فضای مناسبی برای کسب کار را دارد و در مناطق آزاد فعالان اقتصادی معافیت های مالیاتی و شرایط خوبی باری کسب وکار فراهم است.

همایش تفکر

شایان ذکر است سال آینده دومین همایش مرتبط با  تفکر خلاق و سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه