English

صعود بازارهای آسیایی در آستانه انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا

بازارهای سهام آسیا از هنگ کنگ تا سنگاپور، صعود روز گذشته وال استریت را دنبال کردند و روز چهارشنبه در سطح بالاتری ایستادند.

صعود بازارهای آسیایی در آستانه انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، با ازسرگیری روند صعودی سهام چین در هنگ کنگ، شاخص ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه ۰.۴ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۵ صعود کرد.

شاخص نیک‌کی ژاپن ثابت بود در حالیکه کسپی کره جنوبی ۰.۲ درصد افزایش یافت.

شاخص هانگ سنگ ۰.۸ درصد رشد کرد. پل چان، وزیر مالی اظهار کرده است اقتصاد هنگ کنگ پس از اینکه سال گذشته با کندترین روند از سال ۲۰۱۲ توسعه یافت، ممکن است امسال تسریع شود.

شانگهای کامپوزیت ۰.۱ درصد و اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۲ درصد رشد کرد.

وال استریت روز سه شنبه دوباره رکوردشکنی کرد. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج ۰.۶ درصد، استاندارد اند پورز ۵۰ به میزان ۰.۶ درصد و نزدک کامپوزیت ۰.۵ درصد رشد کرد. بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات روز روسای جمهور تعطیل بودند.

شاخص استاکس اروپا ۰.۶ درصد رشد کرد که سومین رشد روزانه متوالی بود و در بالاترین سطح از دسامبر سال ۲۰۱۵ قرار گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بازارهای سهام جهان با وجود ابهامات سیاسی فزاینده در آمریکا و اروپا و آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره، در رکورد بالایی قرار دارند. از هفته گذشته که جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد چندین دور افزایش نرخهای بهره برای سال جاری را پیش بینی می کند، انتظارات برای افزایش نرخهای بهره بالاتر رفته است.

معامله گران و سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در بعدازظهر چهارشنبه برای دریافت نشانه هایی از روند افزایش نرخهای بهره هستند.

در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و برنامه های انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا به منزله وجود ریسکهای بیشتر هستند، سرمایه گذاران همچنان نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی خوش بین مانده اند و شاخصهای نوسان برای بازارهای سهام سراسر جهان در پایین‌ترین سطح بیش از یک سال گذشته قرار دارند.

در بازارهای ارزی، نرخ برابری ین در برابر دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳.۵۹ ین رسید. پس از اینکه لورتا مستر، رییس بانک فدرال کلیولند اظهار کرد بانک مرکزی نمی خواهد در خصوص افزایش نرخهای بهره، بازارها را غافلگیر کند، دلار آمریکا اوایل معاملات بازار آسیا در برابر ین کاهش یافت.

یورو از ۱.۰۵۴۶ دلار به ۱.۰۵۲۱ دلار کاهش یافت. دلار استرالیا و پوند انگلیس ۰.۱ درصد در برابر دلار رشد کرد.

در بازارهای کالا، نفت خام آمریکا در بازار نیویورک با ۱۸ سنت افزایش، ۵۴.۵۱ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۵۵ سنت افزایش یافت و در ۵۴.۳۳ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۲۳ سنت افزایش یافت و به ۵۶.۹۹ دلار رسید.

هر اونس طلا پس از اینکه در معاملات روز گذشته میان صعود و سقوط در نوسان بود، روز چهارشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۳۴.۳۴ دلار قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی