English

دامپزشکی در ابرکوه پست قرنطینه ایجاد کرد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: پست قرنطینه دامپزشکی ورودی شهرستان ابرکوه که به تعبیری ورودی استان یزد و یکی از محورهای تبادلات محموله‌های بهداشتی و دامی به استان محسوب می‌شود، راه‌اندازی شد.

دامپزشکی در ابرکوه پست قرنطینه ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، «علی فاتحی‌نیا» در این‌باره تصریح کرد: با توجه به نقش حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به درگیری چندین استان کشور با این بیماری و از طرفی با توجه به راه‌های موصلاتی شهرستان ابرکوه با استان‌های فارس و اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز به این شهرستان در راستای پیشگیری از این بیماری اقدام به راه‌اندازی پست قرنطینه‌ای شد.

وی در ادامه افزود: با راه‌اندازی این پست، امکان فعالیت شبانه‌روزی در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله‌های دامی به استان یزد بیش از پیش فراهم شده است.

فاتحی‌نیا تصریح کرد: همه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی، دام و طیور زنده جهت حمل و نقل، باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر این صورت در محل پست قرنطینه‌ای با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس دامپزشکی ابرکوه در پایان نیز از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی خواست در صورت انتقال دام و طیور یا فرآورده‌های مذکور، برای اخذ مجوز حمل به دامپزشکی مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه