English

صادر کننده نمونه کشور:

بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات است

یک صادرکننده نمونه ممتاز، مسیر صادرات را شامل بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی باید خودشان ریل‌گذاری جاده‌های جدید را انجام دهند و بازارهای جدید پیدا کنند.

بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، محمدامین حاج کاظمیان در سومین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی با محوریت صادرات در اتاق بازرگانی، صادرکننده را یک هنرمند دانست و اظهار کرد: صادرکننده باید بتواند با وضعیت بازار خود را تطبیق دهد مانند یک نوازنده که در شرایط گوناگون و بر اساس محیط به نوازندگی می‌پردازد.

وی خطاب به جوانان گفت: در استفاده از منابع مالی تلاش کنید از تسهیلات بانکی کمتر استفاده کنید و با دارایی خود گام بردارید. یک شرکت صادراتی بیشتر از پول به اعتبار در بازار داخلی و خارجی نیاز دارد و تصور نکنید که با پول می‌توانید همه کاری انجام بدهید.

این صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان کرد: آنچه اعتبار یک صادرکننده را مخدوش می‌کند مسوولیت ناپذیری آنان در قبال مشتریان است و تحریم‌های اقتصادی کار را برای صادرکنندگان سخت‌تر کرد ولی غیرممکن نساخت.

حاج کاظمیان گفت: برای تداوم صادرات باید یک تیم هوشمند در بنگاه اقتصادی تشکیل شود و مدیر باید در وسط میدان کار حضور مستمر و مداوم داشته باشد.

در ادامه دبیر سومین سمپوزیوم جوان و ثروت آفرینی گفت: معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در نظر دارد سمپوزیوم با رویکرد احصای مشکلات جوانان در حوزه توسعه بازارها و اصلاح نگرش‌های صادراتی و همچنین ارایه ایده‌های جدید توسعه صادرات کسب‌وکارهای کوچک برگزار کند.

محمدرضا غفرالهی افزود: چالش‌ها و مشکلات حول بحث صادرات به‌وسیله نظرسنجی انجام‌شده در بین 60 درصد جوانان بازرگان اصفهان ارایه شده که نهایتا در کارگروه‌های مربوطه دسته‌بندی شده است. برنامه سمپوزیوم شامل چهار کارگاه آموزشی و پنج کارگروه آموزشی است که طی دو روز برگزار می‌شود و نتایج آن در آیین اختتامیه ارایه می‌شود.

شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی بر پروژه‌های عراق و سوریه تمرکز کنند

هم‌چنین دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان شرقی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی بخشی از توانمندی شرکت‌های پیمانکاری است که بخشی از صادرات ایران را شامل می‌شود .

ناصر انزلی‌چی افزود: برای خدمات فنی و مهندسی شش روش ( ILT) مناقصه بین‌المللی، (SSC) ترک تشریفات مناقصه، EPC (مهندسی، تامین کالا، ساخت و اجرا)،Epcf (مهندسی، تامین کالا و ساخت، اجرا و تامین مالی)، BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال)، BLT (ساخت، اجاره، واگذاری( وجود دارد که شرکت پیمانکاری باید با آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی افزود: رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکاری در سازمان‌های متولی می‌تواند به کسب پروژه‌های پیمانکاری در سایر کشورها کمک کند. شرکت خدمات فنی و مهندسی قبل از حضور مناقصه‌های بین‌المللی باید بدانند که کشور هدف در کدام‌یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی عضو است تا در صورت بروز اختلاف و مساله بتواند از آن کنوانسیون و بخش‌های حقوقی آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OELD)، کانون بین‌المللی مهندسان مشاوره ،پیمان عمومی تجارت جهانی(GAT) و انستیتوی مهندسان عمران (ICE) می‌تواند از خدمات فنی و مهندس شرکت‌ها در کشورها حمایت کند.

گفتنی است 5 کارگروه تخصصی فرهنگ صادرات، آموزش و مشاوره و صادرات، راندمان تولید پایین، عملکرد تشکل‌های صادراتی و روابط بین‌الملل و بانکی به بررسی مسایل و فرصت‌های پیش روی صادرکنندگان جوان استان اصفهان می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه