English

استقبال فرانسوی‌ها از همکاری با بخش تعاون ایران

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، آمادگی تعاونی‌های فرانسه برای تعامل بیشتر با بخش تعاون کشورمان اعلام و همکاری در بخش‌های کشاورزی، شیلات و دانه‌های روغنی مورد تاکید قرار گرفت.

استقبال فرانسوی‌ها از همکاری با بخش تعاون ایران

به گزارش خبرگزاری موج، رییس شورای عالی تعاونی‌های فرانسه که در راس هیاتی فرانسوی به کشورمان سفر کرده با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار گسترش زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور به ویژه در بخش تعاونی‌های کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت و به امضای تفاهمنامه همکاری میان سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر و هنری نوله، رییس شورای عالی تعاونی‌های فرانسه انجامید.

رییس شورای عالی تعاونی‌های فرانسه در دیدار با وزیر کار کشورمان با ابراز خرسندی از جلساتی که با معاونت تعاون وزارت تعاون ایران داشته هدف خود از این سفر را آشنایی با زمینه‌های مشترک فعالیت و همکاری میان ایران و فرانسه عنوان کرد.

وی از ایران به عنوان جزیره‌ای با ثبات در منطقه‌ای پر آشوب یاد کرد و گفت: با توجه به برخورداری هر دو کشور از فرهنگی غنی و متعالی امیدواریم همکاری در زمینه‌های مورد نظر افزایش یابد.

وزیر سابق کشاورزی فرانسه، ایران را بازاری بزرگ در منطقه نام برد و آمادگی تعاونی‌های فرانسه برای تعامل بیشتر با تعاونی‌های ایران را اعلام کرد.

به گفته وی پس از برجام هیاتهای فرانسوی در بخش های مختلف از گسترش همکاری با ایران استقبال کرده و تمایل به حضور در بازار این منطقه داشته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار حمایت هیات فرانسوی از برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه ۱+۵ را مورد اشاره و احترام قرار داد.

ربیعی بر ضرورت پیوند عمیق میان ایران و فرانسه تاکید کرد و گفت: ثبات در ایران یکی از مزیتهای مهم برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله زمینه‌های همکاری مشترک میان ایران و فرانسه را تولید بذر، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، شیلات، خاویار، فرآوری و بسته بندی زعفران عنوان کرد.

به گفته وی ٣٣ درصد تولید دارو در کشور از طریق شرکتهایی صورت می‌گیرد که تحت پوشش وزارت کار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه