English

وزیر جهاد کشاورزی بازهم به خوزستان سفر کرد/حجتی:نهال کاری آغاز شد

اهواز - وزیر جهاد کشاورزی بعد از سفر هفته قبل خود به خوزستان، این هفته نیز به این استان سفر کرد تا در جریان آخرین برنامه بیابان زدایی قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی بازهم به خوزستان سفر کرد/حجتی:نهال کاری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، بعد از اینکه هفته قبل محمود حجتی با دستور رئیس جمهور برای بررسی شرایط بیابان زدایی به خوزستان سفر کرد، وی شامگاه دوشنبه نیز برای دومین بار در دو هفته اخیر وارد خوزستان شد. حجتی در یک ماه اخیر برای سومین بار است که به خوزستان سفر می کند.

وزیر جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات ریزگرد ها که با حضور استاندارخوزستان برگزار شده بود، اظهارکرد: مسئله ریزگردها برای هیئت دولت خیلی حساس است و باتوجه به این حساسیت و برای پشتیبانی و پی گیری مستمر اقداماتی از جمله نهال کاری که در خوزستان انجام شده،این سفر صورت گرفت.

حجتی افزود: در جریان این سفر بازدیدی از عملیات نهال کاری در کانون های گرد و خاک انجام شد.

وی با بیان اینکه حضور مستمر اعضای هیئت دولت در خوزستان اطمینان بخشی به مردم این استان است، بیان کرد: متاسفانه وضعیتی که در طبیعت به وجود آمده شرایطی را ایجاد کرده که مردم این استان دچار مشکل شده اند. امیدوارم با همکاری استاندار و فرمانداران و پشتیبانی دولت این مشکلات را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای مقابله با ریزگردها گفت: نهال کاری برای تقویت پوشش گیاهی در کانون های گرد و غبار و آبیاری مستمر آن از جمله اقدامات دولت است که عملیات نهال کاری از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده و آب لازم برای تقویت پوشش گیاهی تامین شده است.عملیات نهال کاری اکنون با 6 گروه کاری در حال فعالیت است و تا هفته آینده به 10 گروه افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی سر راه ما قرار دارد تامین آب است. خوشبختانه با همکاری سازمان آب و برق اکنون برای آبیاری، آب موقتی تامین شده و درحال آبیاری اراضی و نهال هایی که به تازگی کاشته شده اند، هستیم. همچنین برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا بتوانیم آب پایداری در طول سال برای توسعه نهال کاری تامین کنیم.

حجتی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ساماندهی خوبی که در دو هفته اخیر برای بهبود شرایط انجام شده و تجهیزاتی که درحال ورود به خوزستان است می توانیم کار را به نحو رضایت بخشی رو به جلو پیش ببریم.

حجتی که شامگاه دوشنبه وارد خوزستان شده بود همان شب بعد از برگزاری جلسه، اهواز را به مقصد تهران ترک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی