English

رئیس کل بیمه مرکزی:

رشد ۳۸ درصدی بیمه عمر در نه ماهه اول سال

صبح امروز با حضور دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی اولین شرکت تخصصی بیمه عمر "بیمه خاورمیانه" آغاز به کار کرد.

رشد ۳۸ درصدی بیمه عمر در نه ماهه اول سال

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر همتی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و همزمانی آن با آغاز به کار اولین شرکت بیمه تخصصی عمر گفت: امیدوارم همزمانی تاسیس این شرکت بیمه با روزهای تاریخی کشور باعث پیشرفت و تداوم این شرکت شود.

وی افزود: خوشبختانه بیمه های عمر با شتاب خوبی در حال رشد هستند که رشد ۳۸ درصدی این رشته در ۹ ماهه اول سال جاری بیانگر توجه و نیاز مردم به بیمه های عمر است.

دکتر همتی با اشاره ظرفیت بالای بیمه عمر در کشور گفت: امیدوارم بیمه خاورمیانه شروع گسترش بیمه های تخصصی عمر باشد، چرا که فضای بسیار خوبی برای گسترش بیمه های عمر در کشور به وجود آمده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت بیمه عمر و نقش آن در رفاه و آتیه مردم گفت: استراتژی ما باید به سمت تحول در سیاست گذاری، بازاریابی و سرمایه گذاری باشد. سرمایه گذاری در صنعت بیمه به خصوص بیمه های عمر در تقسیم ریسک بسیار با اهمیت است و اگر به آن دقت نشود، پاشنه آشیلی برای این صنعت محسوب می شود. چرا که یک شرکت بیمه عمر علاوه بر کار فنی باید یک شرکت سرمایه گذاری بلند مدت خوب باشد.

دکتر همتی، افزایش اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و بازاریابی مناسب برای فرهنگسازی بیمه عمر در میان مردم را امری ضروری دانست و گفت: شرکت های بیمه باید به دنبال طرح های جدید بیمه عمر متناسب با همه اقشار جامعه و با هر درآمدی باشند تا بتوانند سطح وسیع تری از مردم را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه ریزی برای جدا سازی بیمه عمر از شرکت بیمه جنرال در آینده خبر داد و گفت: نباید ذخائر بیمه های عمر برای سایر رشته های بیمه ای خرج شود به همین منظور درصدد هستیم شرکت های بیمه عمر تخصصی را گسترش داده و بیمه های عمر را نیز از درون شرکت های جنرال تفکیک کنیم.

دکتر همتی لازمه خرید بیمه عمر در کشور را اعتماد مردم به صنعت بیمه دانست و گفت: متاسفانه خروج یک شرکت بیمه از صنعت بیمه تبعات منفی در اعتماد مردم دارد و همین مسئله وظیفه نظارتی بیمه مرکزی را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به سهم بیمه های عمر در کشورهای نوظهور گفت: در این کشور ها ۵۵درصد سهم بیمه را بیمه های زندگی تشکیل می دهد و سرانه بیمه عمر در این کشور ها ۷۱ دلار و سرانه بیمه عمر در کشور های پیشرفته ۱۹۰۰دلار است. این در حالی است که کل سرانه حق بیمه سالانه در کشور ما ۱۰۰ دلار است و ۱۴دلار آن به بیمه های عمر اختصاص دارد که این نیاز به یک کار اساسی در رشته های بیمه عمر را نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه