English

رئیس کل بیمه مرکزی:

آماده باش شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت زیاندیدگان ساختمان پلاسکو

دکتر همتی ساعاتی پیش در گفتگوی تلفنی برنامه تیتر امشب شبکه خبر، ضمن ابراز تاسف از حادثه ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشانان فداکار از آماده باش شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت بیمه گذاران ساختمان پلاسکو خبر داد.

آماده باش شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت زیاندیدگان ساختمان پلاسکو

به گزارش خبرگزاری موج، همتی با ابراز تاسف از عدم رعایت ایمنی و مدیریت ریسک در ساختمان پلاسکو و سایر واحدهای صنعتی، تجاری و تولیدی گفت: متاسفانه حدود ۲۵درصد از واحدهای این ساختمان تحت پوشش بیمه آتش سوزی بوده است و جمع تعهدات شرکت های بیمه در قبال آنها حدودا ۴۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از رشادت های آتش نشانان گفت: هرچند صحبت در خصوص دیه و پرداخت خسارت در برابر فداکاری این عزیزان هنوز زود است و عمق این فاجعه با هیچ امر مادی قابل جبران نیست اما خوشبختانه سازمان آتش نشانی بیمه مسئولیت در حد دیه و بیمه عمر و حادثه تهیه کرده است که به زودی برای بررسی و پرداخت آنها اقدام می شود.

دکتر همتی در پاسخ به مجری شبکه خبر در خصوص اجباری کردن بیمه آتش سوزی گفت: با توجه به اینکه این نوع بیمه نامه مختص دارایی های افراد است، مجبور کردن افراد به بیمه کردن اموال شخصی خود کار سختی است، اما اگر قرار است این  کار انجام شود باید توسط واحدهای صنفی به آنها اجبار شود تا در هنگام بروز چنین حوادثی، سرمایه سال ها تلاش آنها به یکباره از بین نرود. ما نیز آمادگی ارائه تخفیفات گروهی به کسبه محترم را داریم، هر چند که حق بیمه، بیمه آتش سوزی به نسبت سرمایه آن ها بسیار کم است. در واقع مردم باید به این اصل اعتقاد پیدا کنند که بیمه، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی