English

ادامه واکنش‌های مختلف به پیشنهاد خرید اوپل از سوی پژوسیتروئن

جنرال موتورز و گروه پژوسیتروئن سه‌شنبه گذشته اعلام کردند سرگرم مذاکراتی هستند که ممکن است به خرید فعالیت‌های خودرویی اروپایی جنرال موتورز از سوی خودروساز فرانسوی منتهی شود.

ادامه واکنش‌های مختلف به پیشنهاد خرید اوپل از سوی پژوسیتروئن

به گزارش خبرگزاری موج، این اقدام می‌تواند صنعت جهانی خودرو را متحول کند با این همه طبق گزارش رویترز، انتشار این خبر، نگرانی‌هایی را در برلین و لندن نسبت به احتمال حذف مشاغل و تعطیلی کارخانه‌ها به دنبال داشته است.

تماس‌های روزانه فرانسه با انگلیس و آلمان درباره قرارداد پژوسیتروئن و اوپل

کریستوف سیروگ، وزیر صنعت فرانسه اعلام کرد این کشور فروش اوپل را که از سوی جنرال موتورز به گروه پژوسیتروئن پیشنهاد شده است، مورد ارزیابی قرار خواهد داد و به صورت روزانه رایزنی نزدیکی با دولت‌های آلمان و فرانسه خواهد داشت.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما سرگرم مذاکره برای اشتراک اطلاعات هستیم، زیرا از طریق مطبوعات از این خبر مطلع شدیم.

وزیر صنعت فرانسه در پی صحبت با همتایان انگلیس و آلمانی خود گفت: گفت‌وگوی روزانه برای ارزیابی منافع کشورها انجام خواهد شد و هدف از مذاکرات دولتی درباره ادغام پیشنهاد شده، بررسی فرصت‌ها و ریسک‌های حاصل از اقدام مذکور است.

وعده مرکل برای حفظ مشاغل اوپل در آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد اگر گروه پژوسیتروئن اوپل را خریداری کند، هر آنچه در توان دارد برای حفظ کارخانه‌ها و مشاغل این شرکت خودروسازی در آلمان به کار خواهد بست.

حدود نیمی از ۳۸ هزار کارمند اوپل در آلمان و ۴۵۰۰ نفر آنها در انگلیس هستند. اوپل در انگلیس به عنوان وکس هال فعالیت می کند.

حذف احتمالی مشاغل مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد، زیرا آلمان و فرانسه امسال انتخابات در پیش دارند و انگلیس برای اثبات اینکه خروج از عضویت اتحادیه اروپا تاثیری در حضور سرمایه گذاران خارجی ندارد، نگران مانده است.

مدت توافق اوپل برای نامه‌های تولید فراتر از سال ۲۰۲۰

شوراهای کار اروپایی و آلمانی و اتحادیه آی جی متال در بیانیه‌ای اعلام کردند مدت توافق‌های کارکنان با اوپل در خصوص برنامه‌های پروژه و محصول، فراتر از سال ۲۰۲۰ است با این همه به جزئیات چندانی درباره این توافق‌ها اشاره نکردند.

شوراهای کار و اتحادیه آی جی متال اعلام کرده‌اند تا زمانی که تعهدات برای حفظ مشاغل و سرمایه‌گذاری در تولید حفظ شود، نمایندگان کارکنان اوپل آماده مذاکرات سازنده با گروه پژوسیتروئن هستند.

آغاز فصل جدید در فعالیت اوپل

مدیرعامل اوپل در نامه‌ای به کارمندانش اعلام کرد خرید این برند از سوی گروه پژوسیتروئن فرانسه از نقطه نظر صنعتی منطقی به نظر می رسد.

نشریه "بیلد ام سونتاگ" به نقل از کارل توماس نیومان نوشت: این فرصتی برای شروع یک فصل جدید و موفق در تاریخ ما پس از ۸۸ سال فعالیت تحت کنترل جنرال موتور است.

اخبار فروش اوپل از سوی جنرال موتورز به گروه پژوسیتروئن هفته گذشته از سوی هر دو شرکت تایید شد.

مدیرعامل اوپل در نامه به کارمندان این شرکت گفت: طرفین این قرارداد منطق صنعتی معامله برنامه ریزی شده را درک می‌کنند. با این قرارداد دومین خودروساز بزرگ اروپا با سهم بازار حدود ۱۷ درصد تشکیل خواهد شد. وی همچنین گفت: گفت‌وگو با ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز و دان امان، رئیس هیات مدیره اوپل بسیار سازنده بوده است و شورای کار و اتحادیه‌ کارگری از نزدیک در جریان ارزیابی مفصل از توافق احتمالی قرار خواهند گرفت.

اوپل مستقل می ماند

نشریه ماهانه "منیجر مگزین" به نقل از منابع آگاه از مذاکرات جنرال موتورز و گروه پژوسیتروئن اعلام کرد ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز در مقر اوپل در آلمان اطمینان داده که اوپل تحت هر گونه قراردادی، یک شرکت مستقل می ماند.

همچنین گفته می شود باررا و کارلوس تاوارس، مدیر گروه پژوسیتروئن قصد دارند پس از توافق احتمالی، مدیریت اوپل از جمله مدیرعامل آن را تغییر ندهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی