English

شرکت ملی هواپیمایی اندونزی مشتاق همکاری با ایران است

در حالی که دولت اندونزی خواستار توسعه همکاری های خود در حوزه نفت و گاز با جمهوری اسلامی ایران است، شرکت ملی هواپیمایی این کشور جنوب شرق آسیا، صنعت هوایی را نیز فرصت مناسبی برای افزایش همکاری ها می داند.

شرکت ملی هواپیمایی اندونزی مشتاق همکاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، عارف ویبوبو، مدیر عامل شرکت 'گارودا' اندونزی (GIAA) که خطوط هواپیمایی ملی این کشور محسوب می شود گفت که جاکارتا درصدد توسعه همکاری ها با ایران است.
به نوشته روز شنبه تارنمای 'اکونومی اوکی نیوز'، این مقام اندونزیایی در نشستی در وزارت هماهنگی امور اقتصادی این کشور با تاکید بر گسترده بودن فرصت های همکاری با ایران، گفت که پروژه این همکاری ها تحت کنترل شرکت های وابستۀ 'پی.تی' گارودا اندونزی (پرسرو)، تسهیلات نگهداری 'گارودا آرو آسیا' یا 'پی.تی. جی.ام.اف' است. 
به گفته وی، 'جی.ام.اف' وظیفه انجام ظرفیت های تجاری این شرکت را بر عهده دارد. 
'عارف ویبوبو' تصریح کرد که این شرکت اگر چه بسیار مصمم به همکاری با ایران است، اما طرح پرواز مستقیم بین ایران و اندونزی در حال حاضر وجود ندارد.
وی افزود: ما قصد همکاری با برخی شرکت های هوایی را داریم که شریک تجاری ما در ایران باشند. 
'گارودا اندونزی' شرکت هواپیمایی حامل پرچم اندونزی است که در 
در حال حاضر به 133 مقصد محلی و بین المللی در جنوب ‌شرق آسیا، شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا و استرالیا پرواز مستقیم دارد.
این شرکت که از سال 1947 فعالیت خود را آغاز کرده است، پایان ماه دسامبر سال 2014 توانست عنوان نخست خط هوایی پنج ستاره را از آن خود کند. 
سهام شرکت گارودا اندونزی که در حال حاضر در ناوگان هوایی خود دارای 144 فروند هواپیمای جت مسافربری است، در بازار بورس این کشور معامله می‌ شود.
گارودای اندونزی با داشتن 20 هزار کارمند در سال 2015 میلادی سه میلیارد و 810 میلیون دلار درآمد داشت که سود خالص آن حدود 78 میلیون دلار گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه