English

بلاروس برای نخستین بار از ایران نفت خرید

بلاروس برای نخستین بار 80 هزار تن برابر با 600 هزار بشکه نفت برای بارگیری در ماه فوریه از ایران خرید.

بلاروس برای نخستین بار از ایران نفت خرید

به گزارش خبرگزاری موج، 4 منبع آگاه به رویترز گفتند که شرکت بل اویل بلاروس80 هزار تن نفت سبک و سنگین از شرکت ملی نفت ایران برای بارگیری در ماه فوریه خریداری کرده است.

این نخستین باری است که بلاروس نفت ایران را خریده است. این کشور پس از اینکه روسیه صادرات خود به بلاروس را در نیمه دوم سال 2016 قطع و تهدید کرد که در سال جاری میلادی نیز کاهش های بیشتری در این صادرات انجام خواهد داد، به دنبال منبع جایگزین تامین نفت است. این تهدیدها به علت اختلاف های مسکو و مینسک بر سر قیمت گذاری گاز بود.

بل اویل از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد.

بر اساس یک برنامه جدید بارگیری نفت ایران در فوریه، شرکت ملی نفت ایران 600 هزار بشکه نفت برابر با 80 هزار تن به شعبه بل اویل در لهستان با نام بل اویل پولسکا اختصاص داده است.

به گفته دو منبع تجاری، بل اویل نفت خام ایران را یا به بندر اودسا در دریای سیا یا به بندر بالتیک در ونتسپیلز برای انتقال از طریق قطار به بلاروس ارسال خواهد کرد. هنوز جزئیات حمل این محموله ها مورد توافق قرار نگرفته است.

تشخیص کشتی که نفت ایران را برای بل اویل حمل خواهد کرد، امکان پذیر نبود اما تاجران گفتند این محموله حدوداً 20 فوریه در جزیره خارک بارگیری خواهد شد.

روسیه صادرات نفت خام به بلاروس در سال 2016 را از 24 میلیون اولیه به 18 میلیون تن کاهش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه