English

لزوم توسعه باغات در کشور

‌رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور بر لزوم توسعه باغات کشور تاکید کرد.

لزوم توسعه باغات در کشور

‌به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا جهانسوز در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار کرد: توسعه باغات در کشور می‌تواند میزان بهره‌وری بخش کشاورزی را بالا ببرد و از این حیث باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با اندیشیدن تمهیدات لازم و انجام کار علمی و استفاده از سامانه‌های آبگیر و ارقام مناسب خواهد توانست نقش مهمی در افزایش تولیدات باغی در کشور داشته و تولید پایدار را در کشور رقم بزند.

معاون پیشین تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسعه باغات می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی داشته باشد و این در حالیست که این فرصت در صورت عدم توسعه باغات از دست خواهد رفت.

جهانسوز با تاکید بر نقش توسعه باغات در حفاظت و حراست از خاک افزود: توسعه باغات در راستای حفاظت از خاک به عنوان یکی از منابع مهم در حال نابودی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا توسعه باغات نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته در حدود سه میلیون هکتار از عرصه‌های کشور که درجه دو و یا سه هستند، قابلیت توسعه باغات وجود دارد، اظهار کرد: حدود یک میلیون هکتار از این عرصه‌ها قابل دسترسی بوده و امکان توسعه باغات دارند.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از توان علمی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی اظهار کرد: ارتباط و تعامل بین دانش آموختگان کشاورزی و تجربه کشاورزان در راستای افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

جهانسوز با اشاره به فاصله‌های عملکردی بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد: استفاده از توان فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بتواند در راستای علمی کردن این بخش و نهایتا افزایش میزان بهره وری بخش کشاورزی مثمر ثمر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه