English

فرایند توسعه میدان چنگوله سال آینده کلید می‎خورد

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله ابراز امیدواری کرد که سال ٩٦ با ارائه پیشنهادهای مناسب و برگزاری مناقصه، مراحل اجرایی توسعه این میدان نفتی آغاز شود.

فرایند توسعه میدان چنگوله سال آینده کلید می‎خورد

به گزارش خبرگزاری موج،  علی عباسی لرکی گفت: تفاهم‎نامه‎های مطالعاتی مربوط به توسعه میدان چنگوله با سه شرکت گازپروم نفت روسیه، دی‎ان‎او نروژ و PTTEP تایلند امضا شده و این شرکت‎ها فعالیت‎های مطالعاتی خود را دنبال می کنند.

وی با بیان این‎که عملیاتی شدن این میدان در دو فاز تعریف شده است، گفت: در فاز یک‌ اجرای شش حلقه چاه در نظر گرفته شده است که دو حلقه چاه تعمیری و چهار حلقه چاه تولیدی جدید خواهد بود. تولید روزانه حدود ۱۵ هزار بشکه نفت از طریق این شش حلقه چاه در برنامه قرار گرفته است.

لرکی ادامه داد: در فاز دوم نیز با حفر ۱۳ حلقه چاه و برنامه زمانبندی حدود ۴۰ ماهه،‌ به تولید ۳۵ هزار بشکه نفت خام در روز خواهیم رسید.

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با اشاره به این که در این ۲ فاز ۱۹ حلقه چاه با برنامه زمانبندی حدود ۸۰ ماه و تولید روزانه به میزان ۵۰ هزار بشکه نفت خام در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت متن نخستین جلسه‎های کاربردی و تخصصی با شرکت‎های نامبرده را برگزار کرده و مقرر شده است تا جلسه‎های بعدی نیز برای جمع بندی دیدگاه‎های کارشناسی برگزار شود.

بر اساس اعلام گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، لرکی با اظهار امیدواری در باره انجام به موقع توسعه میدان نفتی چنگوله افزود: امیدواریم در سال ۹۶ بعد از ارائه پیشنهادهای مناسب، مناقصه رسمی برگزار و مراحل اجرایی کار این میدان آغاز شود.

میدان نفتی چنگوله یکی از میدان‎های هیدروکربوری موجود در ساختمان زمین شناسی بلوک اناران است که در دماغه کوه‎های زاگرس‌، در امتداد مرز ایران و عراق و در قسمت جنوب غربی استان ایلام میان دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه