English

مدیرعامل آبفا خبر داد:

ساخت ۲۵۰ تصفیه‌خانه جدید فاضلاب/ایراد شورای نگهبان به آب شیرین کن

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه250 تا 260 تصفیه خانه جدید فاضلاب توسط بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: شورای نگهبان نسبت به اجرای طرح های شیرین سازی آب کشور ایراداتی گرفته است.

ساخت 250 تصفیه‌خانه جدید فاضلاب/ایراد شورای نگهبان به آب شیرین کن

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا جانباز در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که بیش از ٢٦٠ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور در حال اجرا است گفت: حجم زیادی از اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب در تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های فاضلاب هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور (آبفا) با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دوره قبل آغازکننده حرکتی بود که شاهد ثمرات آن در اقتصاد کشور هستیم، تصریح کرد: بر این اساس در قانون برنامه ششم، مدیریت پسماند را لحاظ کردیم که در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تهران در حد استاندارد بسیار بالا تولید و در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود.

این مقام مسوول از اختصاص ٥٠٠ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح آب‌رسانی روستایی خبر داد و افزود: با این 500 میلیون دلار تاکنون توانسته‌ایم 370 مجتمع آبرسانی روستایی را تکمیل و به 3 هزار روستا آبرسانی انجام دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون بیش از ١٢٠ طرح در قالب BOT و BOO و حدود ٧٠٠٠ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی در دست اجرا داریم، یادآور شد: دولت مصوبه‌ای تصویب کرده که به ویژه در کلان‌شهرها به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد با نصب پکیج‌هایی از شبکه فاضلاب به صورت رایگان از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند که هم‌اکنون این کار در شهرداری‌های تهران، کرج و مشهد انجام شده است.

جانباز با اعلام اینکه در تبصره ٨ لایحه قانون بودجه سال ١٣٩٦ برای سکونت ‌گاه‌های غیر رسمی در حوزه برق تعیین ‌تکلیف شده‌ است که لازم بوده در حوزه آب نیز تعیین ‌تکلیف شود زیرا نمی‌شود به جمعیت‌های گاهی چندصدهزار نفری حاشیه شهر آب‌رسانی نشودف یادآور شد: در حال حاضر 75 درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند بنابراین بحث ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری با روستایی زمانی می‌تواند معنی پیدا کند که این عدد به حداقل 95 درصد برسد.

به گفته این مقام مسوول به تازگی شورای نگهبان ایرادی به میزان آب شیرین کن‌ها و شیرین سازی آب سواحل دریا گرفته و اعلام کرده است که عدد 30 درصد شیرین سازی سواحل کشور بودجه زیادی را می طلبد بنابراین امیدواریم که نمایندگان بحث 20 درصد را پیگیری و به تصویب برسانند.

رضا انجم‌شعاع معاون حقوق، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو هم در این نشست با بیان اینکه با ٥٠٠ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ٣٧٠ مجتمع آب روستایی تکمیل و ٣٠٠٠ روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند و ٥٩ هزار شغل برای مدت دو سال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از کمیسیون عمران مجلس درخواست می‌شود که اعتبار ٣٠٠ میلیون دلار به ٥٠٠ میلیون دلار افزایش یابد زیرا برای ساکنان روستاها، اولویتی مهم‌تر از تامین آب آشامیدنی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه